Nevíte si rady s jídelníčkem při hubnutí? Zkuste ten náš!

0

Chtěli byste hubnout přirozeně, aniž byste své tělo šokovali neúprosným režimem přísné diety? Rádi byste si tentokrát udrželi svou ideální váhu po jejím dosažení a vyhnuli se jojo efektu? Pak jste tu správně. Vytvořili jsme pro vás třídenní modelový jídelníček, který můžete do jisté míry variovat, a několik rad k němu. Pojďte se podívat.

Proč bychom měli hubnout s rozumným jídelníčkem?

Jestli už jste některé klasické několikadenní diety, při nichž jste statečně trpěli hlady, vyzkoušeli, pravděpodobně jste byli po skončení tohoto martyria chvíli blahem bez sebe, protože došlo k váhovému úbytku tak rychle, až vám to sebralo dech. Jenže jak dlouho vám dosažená váha vydržela? Několik dní, týden nebo dva? Při návratu k běžnému stravování se kilogramy dostavily zpět a vy jste si začali zoufat. Proč k tomu došlo?

Tělo utrpělo šokjednostranně zaměřené diety, při níž jste pravděpodobně razantně omezili příjem sacharidů a tuků. Vaše dny se najednou skládaly ze zeleniny, možná někdy z kousku ovoce, z bílého jogurtu nebo kefíru, a to všechno v tak malém množství, že jste měli hlad. A ten byl přitom docela zbytečný. Nejhorší na tom všem však bylo, že vaše tělo při hubnutí nelikvidovalo vaše tukové zásoby, ale spíš svalovou hmotu.hubnutí hrášek

Klasické diety „zhubnu rychle, ale nakrátko“ také slibují váhový úbytek bez jakéhokoli pohybu, jenže i ten je při hubnutí, které má za něco stát, potřeba. Je třeba spalovat tuky, abychom hubnuli, a tvarovat svalstvo, abychom bylo pevné a napohled pěkné.

Možná vám to zatím zní nanejvýš nepravdivě, ale zhubnout se dá trvale, bez hladu, s normálním zdravým jídelníčkem, s pestrou a vyváženou stravou. Fakt je, že „jen“ 30 % hubnutí tvoří pohyb a 70 % správná strava. Spoustu informací o tom, jak hubnout a netrpět při tom hlady, se můžete dozvědět v našem článku Jedenáct pravidel pro dlouhodobý efekt hubnutí s běžnými potravinami.

Vykročte k lepšímu životu s naším ukázkovým třídenním jídelníčkem!

Abychom vám trochu usnadnili začátek, připravili jsme pro vás třídenní modelový jídelníček, díky němuž byste si měli alespoň rámcově uvědomit, jak by měla vypadat všechna vaše denní jídla. Samozřejmostí zůstává to, že byste se pro maximální efekt trvalého hubnutí měli vyhýbat mastným a tučným pokrmům, cukrovinkám i slazeným nápojům. Hned od začátku do svého pravidelného režimu zařaďte každé ráno skleničku vody s citrónem.

Den 1

Snídaně: ovesná kaše se strouhaným jablkem (tip zde)

Svačina: menší trs hroznového vína

Oběd: špaldové kernotto (tip zde)

Svačina: půl kelímku sýru Cottage s čerstvou paprikou

Večeře: kuřecí plátek (tip zde)

Den 2

Snídaně: jahelná kaše s lněným semínkem a sušenými šveskami

Svačina: napařená jablíčka posypaná skořicí

Oběd: kuskus s rajčaty a olivami (tip zde)

Svačina: pomazánka z červené řepy na rýžových chlebíčcích

Večeře: čočkový salát

Den 3

Snídaně: celozrnné pečivo s lučinou posypané opraženými slunečnicovými semínky, jablko

Svačina: sýr Cottage na sladko (tip zde)

Oběd: celozrnné těstoviny s pestem

Svačina: tofu pomazánka s nakrájenou mrkví

Večeře: filet s tomatovou salsou, jako přílohu zvolte tepelně upravenou zeleninu (tip zde)

Zařaďte potraviny, které opomíjíte

tofuNa trhu je dnes opravdu ohromné množství potravin, ale ne všechny jsou pro nás přínosné a vhodné. Při hubnutí i při snaze o samotné zdravé stravování do svého jídelníčku zařaďte podceňované luštěniny, obiloviny v původní podobě (bulgur, ječmen, kroupy) nebo původní výrobky ze sóji (tempeh, tofu). A to nejdůležitější – ke každému jídlu si dejte čerstvou nebo tepelně upravenou zeleninu. Kromě vitamínů z ní načerpáte nezbytné množství vlákniny, která podpoří váš metabolismus a hubnutí bude o něco snadnější. Ani při zdravém stravování však nepodlehněte iluzi, že můžete jíst velké množství. Jezte akorát, nepřejídejte se. Pokud by k tomu docházelo, o hubnutí by nemohla být ani řeč.

Rychlý versus zdravý váhový úbytek

Při mnohých dietách dochází k opravdu rychlému hubnutí, třeba i k úbytku 1 kilogramu denně. Takové rychlé hubnutí je ale známkou toho, že něco není v pořádku, a zárukou toho, že se shozené kilogramy zase vrátí, možná s nějakým dalším kilogramem navíc. Jestliže jste se rozhodli hubnout zdravě, počítejte s pomaleji dostavujícím se výsledkem – ideální je zhubnout o 0,5‑1 kg týdně. Když budete hubnout takto pomalu, nemusíte se bát, že se vám snaha a vůle nevyplatí. Tělo si bude postupně zvykat a odmění se vám stabilní váhou, která bude záviset jen na tom, co jíte a kolik toho nasportujete.

Netrapte se dietami, které nemají smysl

Nemá cenu hladovět pro několik dní dobrého pocitu z několika shozených kilogramů, které se stejně určitě vrátí. Dopřejte si bohatou a vydatnou stravu, která vás důkladně zasytí a ještě vám prospěje jak při hubnutí, tak při péči o zdraví. Vyzkoušejte náš ukázkový jídelníček, sestavte si své denní stravovací plány s pomocí pravidel z výše zmíněného článku a začněte s pravidelnou fyzickou aktivitou. Jen tak můžete zhubnout trvale. Vy na to máte!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close