Snídaně je základ. Vyzkoušejte náš tip na luxusní start do nového dne!

Při snídani bychom měli přijmout asi 20 % energie z celého dne. Správná snídaně by nás měla nastartovat, na dlouho zasytit… A měla by nám chutnat. Pakliže vám dochází inspirace, co byste si mohli připravit k snídani, nebo máte tendenci první denní jídlo vynechávat, vyzkoušejte náš 100% zdravý tip na fantastickou snídani, který jinde než na Průvodci výživou nenajdete, a nabijte se energií!

Delikátní ovesná kaše s ovocem

Možná si právě říkáte, co je na tomto receptu speciálního, když se dá ovesná kaše koupit snad v každém marketu, a to hned v několika příchutích. Naše kaše je jiná v tom, že v sobě nemá přebytečné množství jednoduchých sacharidů a všechny přísady jsou tělu prospěšné. Naše kaše vám rychle dodá energii a na dlouhé hodiny vás zasytí. Ráno bude hned veselejší!

Co potřebujeme: hrnek ovesných vloček, mléko, 2 jablka, rozinky, slunečnicová semínka, skořici, javorový sirup, ovoce na ozdobu (hroznové víno, borůvky, broskve, kustovnici – nejlepší je řídit se ročním obdobím a upřednostnit sezónní ovoce)

Jak na to:

  • Večer si namočíme ovesné vločky do mléka tak, aby byly ponořené, a necháme přes noc nasáknout v ledničce.
  • Večer si také můžeme připravit slunečnicová semínka. Propláchneme je vodou a ještě vlhké opražíme na pánvi. Kromě toho, že budou trochu jinak chutnat, touto úpravou také zajistíme vyšší využitelnost obsažených látek.
  • Ráno dáme vločky na pánev, přisypeme semínka, rozinky, skořici, nastrouhaná jablka, javorový sirup podle chuti a necháme přejít varem. Servírovat můžeme ozdobené ovocem.

Možné variace:

  • Kaše skvěle chutná i bez nastrouhaného jablka, pokud tedy jablka nemáme, nic se neděje.
  • Místo slunečnicových semínek můžeme vyzkoušet i dýňová, lněná nebo tykvová. Každý den klidně přidejme jiná.
  • Místo obyčejného mléka lze použít vodu (kaše pak bude dietnější) nebo ovesné, rýžové či sójové mléko.
  • Jako sladidlo nemusí posloužit jen javorový, ale také agávový nebo rýžový sirup (případně jiný), obilné slady nebo stévie.

S jedním receptem můžete mít každý den trochu jinou kaši, která vás jen tak neomrzí. Navíc je to hotová snídaně šampiónů, která vám dodá energii na delší dobu než jen na cestu do práce.

Vyzkoušejte náš recept na luxusní snídani a dejte nám vědět, jakou variaci máte nejraději. Těšíme se na vaše názory a tipy!