Kalkulačka kalorií

Zjistěte s naší kalkulačkou doporučený příjem kalorií!

Nevíte si rady s tím, kolik si můžete denně dopřát jídla a kolik tím pádem můžete přijmout kalorií? Zjistěte to s jednoduchou kalkulačkou a mějte jasno!

Na co brát ohled při stanovování příjmu kalorií

Váš denní příjem kalorií by se měl odvíjet od několika faktorů – od vašeho věku, pohlaví, výšky a váhy a také od vaší fyzické aktivity a její pravidelnosti. Kromě toho se na množství spálených kalorií podílí i to, kolik máte v těle svalové hmoty, protože svaly obecně zpracovávají více energie, i když jsou v klidu, a tuku. Tuková tkáň nespotřebovává energii téměř vůbec.

Obecné hodnoty doporučeného příjmu kalorií

Obecné hodnoty se už od dospívání liší u mužů a žen, přičemž množství kalorií pro ženu je menší, než pro muže. V období mezi 18 a 30 lety by muži měli denně přijímat asi 2400 kcal, kdežto ženy by měly mít 2000 kcal. Mezi 31 a 50 lety doporučené množství přijatých kalorií klesá na 2200 kcal pro muže a 1800 pro ženu. Nad 50 let mohou muži přijímat 2000 kcal a ženy 1600 kcal denně. Pokles souvisí s předpokládaným poklesem fyzické aktivity.

Přesnější množství určí kalkulačka

Do kalkulačky stačí zadat věk, pohlaví, výšku, váhu a aktivitu a během několika vteřin uvidíte svůj výsledek. Kalkulačka však nepracuje se všemi vašimi aktivitami, a tak se mohou hodnoty v reálu mírně lišit. Přesto jde o dobrý ukazatel toho, kolik si toho můžete v jednom dni dopřát. Výsledkem propočtů kalkulačky je BMR, tzv. bazální metabolismus. Toto číslo nám říká, kolik energie bychom měli přijmout, aby naše tělo samo o sobě perfektně fungovalo.

[CP_CALCULATED_FIELDS id=“7″]

Hubnete, nebo přibíráte?

Množství přijatých kalorií je nutné také vnímat v porovnání s výdejem. Pokud si chceme zachovat svou váhu, měl by být příjem a výdej energie stejný. Jestliže chceme přibrat, můžeme více energie přijmout, než vydat. Častěji ale řešíme opačný případ – hubnutí. Při něm bychom měli mít vyšší výdej energie než příjem.

Závěrem

Kalkulačka vám může posloužit jako orientační nástroj ke zjištění množství kalorií, které denně můžete přijmout, bere přitom v potaz nejdůležitější faktory – pohlaví, věk, výšku, váhu a aktivitu. Přesnější údaje vám však vždy poskytne sporttester, který měří kalorie spálené při pohybu díky přenosu signálu z hrudního pásu do hodinek či jiného zařízení. Podle reálně spálených kalorií potom můžete variovat i svůj jídelníček. Co řekla váha vám?

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close