Chemii vynechte, na posílení imunity si vystačíte s našimi babskými radami

1

Jste neustále nachlazení, unavení a malátní? Často se potýkáte s kašlem, rýmou, kožními alergiemi nebo chronickými záněty? Pak svůj aktuální stav těla nepodceňujete a začněte jej okamžitě řešit. Příznaky a neduhy výše uvedené poukazují na sníženou imunitu a obranyschopnost organismu. Pokud s hysterií v očích běžíte do první lékárny ve svém okolí, zadržte! Zkuste vyměnit chemii za přírodní přípravky a nepřestávejte číst následující řádky. Prozradíme vám totiž, jak a čím posilovaly imunitu naše babičky a prababičky. Máme pro vás hned několik zajímavých babských rad, které rozhodně stojí za vyzkoušení.

Zázračná aloe vera

Aloe vera má na náš organismu řadu pozitivních účinků. Nejen, že posiluje naši imunitu a obranyschopnost, aloe verataké tělo pročišťuje a zbavuje jej usazených toxinů a další zátěže.

Aromatická cibule

Antibakteriální účinky cibule jsou známy již mnoho dlouhých let. Silice v cibuli obsažené působí příznivě nejen při léčbě rýmy a nachlazení, ale jejich účinků můžeme využívat též ke zvyšování naší obranyschopnosti.

Všemocný česnek

Česnek je po právu označován za Svatý grál, Kámen mudrců, přírodní antibiotikum, ale i hotový zázrak v kuchyni. Jeho účinky jsou nám již určitě velmi dobře známy. V sérii babských rad jej totiž zmiňujeme opravdu často. A ani tento článek nebude výjimkou. Pro posílení imunity je česnek doslova jako stvořený.

banner_2

Aromatická echinacea

Echinacea, chcete-li třapatka nachová, je perfektní bylinkou pro posílení imunitního systému. K dostání je ve formě sušených květů nebo tinktury (pořídíte v obchodě s bylinkami nebo lékárně). Květy můžete spařit a odvar z nich pravidelně popíjet. Tinkturu je pak možno nakapat do čaje nebo vody.

Znáte Eleuterokoka?

Eleuterokok ostnatý neboli černý kořen zvyšuje obranyschopnost našeho organismu a působí příznivě zejména ve vypjatých stresových situacích.  

Nečekané účinky hub

Příznivé dopady na imunitu člověka mají také houby, které obsahují více, než 300 účinných a imunitu posilujících látek. Houby hlívapříznivě podporují produkci bílých krvinek, jež brojí proti nejrůznějším druhům infekcí. Z konkrétních hub, které v tomto případě doporučujeme ke konzumaci, pak můžeme jmenovat hlívu ústřičnou, z exotických druhů pak shiitake, maitake  a reishi.

Antioxidační jinan

Antioxidační a stimulační účinky Jinanu dvoulaločného (Ginkgo biloba) jsou známy již dlouhá léta. Tento vzrostlý strom má ovšem také posilující vliv na naši imunitu. Obstarejte si lístky nebo semínka a připravte si lahodný čajík, který budete pravidelně popíjet.

Pálivá kopřiva

Detox jde ruku v ruce s posílením imunity a kopřiva je jednou z bylinek, která se právě pro přípravu detoxikačních čajů a kůr často doporučuje. Natrhejte si čerstvé lístky a spařte je vroucí vodou. Výsledná chuť sice nebude nijak zvláště lahodná, myslete ovšem na to, že děláte něco významného pro své zdraví.

Křen bez klobásek

O účincích křenu jsme se zmiňovali už v souvislosti s rýmou a nachlazením. Pro svůj obsah vitamínů a antioxidantů ovšem nesmí křenchybět ani v článku o posílení imunity. Čerstvý křen si můžete přimíchat k nějaké pomazánce nebo z něj připravit výborný salát, který doplníte třeba ještě o sterilovanou červenou řepu nebo kysané zelí. Skvělým tipem je také najemno nastrouhaný křen doplněný o 2 lžíce medu. Denně bychom měli zkonzumovat tři čajové lžičky tohoto medovo-křenového léku.

Kustovnice z Číny

Kustovnice čínská nalezne své neodmyslitelné místo v detoxikačním jídelníčku, ale vedle s ní nešlápneme ani při obnově imunitního systému. Plodina je to velmi chutná, proto ji zobejte vždy, když si zrovna vzpomenete.

Kysané zelí pro zdraví

Kysané zelí obsahuje nespočet vitamínů a pro tělo důležitých látek, které chrání naši imunitu a obnovují obranyschopnost organismu. I přesto, že vůně kysaného zelí nemusí dělat každému zrovna dvakrát dobře, pravidelnou konzumací můžete svému organismu značně ulehčit.

(Ne)známá lichořeřišnice

Lichořeřišnice představuje bohatý zdroj vitamínů a minerálů. Neopomenutelné jsou ovšem také její antibiotické účinky. Dopřejte si ji v pravidelných dávkách a vyhnete se celé řadě nemocí a dalších neduhů.

Pšeničné klíčky na okrasu i pro zdraví

Pšeničné klíčky si můžete vypěstovat doma a ozvláštnit jimi lahodný zeleninový salát. Už pouhá čtvrtina šálku pšeničných klíčů obsahuje 100 % denní doporučené dávky zinku, která přispívá k obnově imunitního systému.

Zázračný rakytník

Rakytník řešetlákový jako bylinnou směs pořídíte v mnohých prodejnách bylinek nebo e-shopech specializujících se na prodej bylinek rakytníka bylinkových směsí. Připravit si z něj můžete lahodný čaj nebo silný odvar. Mnohem účinnější je ovšem ve formě tinktury nebo oleje, který představuje perfektní stimulant naší imunity. Rakytník ovšem můžete konzumovat i ve formě plodů, které jsou plné antioxidantů a vitamínu C.

Nestárnoucí červená řepa

Látky obsažené v červené řepě působí pozitivně nejen na obnovu našeho imunitního systému, ale také stojí za obnovou buněk a zpomalují stárnutí. Kromě toho chrání před vznikem a rozvojem rakoviny.

Jdi mi k šípku!

Značné množství vitamínu C a antioxidantů se nachází také v šípcích. Plody nasbírejte na místě, které se nenachází nikde u silnice nebo jiného zdroje znečištění a připravte si z nich lahodný čaj.

Ženšen nejen pro ženy

Mnohými studiemi bylo potvrzeno, že i ženšen přispívá k přirozené obraně našeho organismu. Pokud jste tak doposud neučinili, zařaďte jej v nejrůznější formě do svého jídelníčku.

Posilování imunity nepodceňujte

Ať je léto nebo zima, na posílení imunity není nikdy úplně brzo nebo naopak pozdě. Věnujte pozornost svému tělu a jeho projevům a tomu následně přizpůsobte jídelníček, ale i způsoby detoxikace a posilování imunity. Zkuste pro jednou vyměnit chemii za přírodu a vyzkoušejte některou z výše uvedených rad našich babiček a prababiček. Od věci ani není vynechat ze svého jídelníčku jednoduchý cukr, bílou mouku a mléčné výrobky. Sladkosti pak můžeme nahradit sezónním ovocem nebo lahodnými oříšky. Dlouhodobě si silnou imunitu vybudujeme také pestrou stravou, nepřejídáním se a konzumací čerstvých a především pak sezónních potravin a plodin.

banner_2

Sdílej:

O Autorovi

O základy správné výživy a zásady a zdravého stravování jsem se začala zajímat poměrně nedávno v souvislosti se zdravotními problémy, které mě již nějakou dobu sužovaly. Ačkoli na zázraky nevěřím, sama na sobě pozoruji určité změny, ke kterým nepochybně přispívá současný styl mého stravování.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close