Tradiční česneková polévka prohřeje a zachutná

4

Kvalitní česnek můžeme přirovnat ke Svatému grálu, Kamenu mudrců nebo vysoce aromatickému zlatu. Pozitivní účinky na organismus člověka jsou zkoumané již léta a jsou nepopiratelné. Bohužel někteří se této rostlině, zelenině nebo chcete-li koření, vyhýbají právě pro vysoký obsah silic způsobujících charakteristické česnekové aroma.

Tepelnou úpravou nebo vyjmutím některých jeho částí však můžete toto aroma značně minimalizovat. V opačném případě se jednoduše budete muset po několik hodin vyvarovat blízkému kontaktu s ostatními členy domácnosti nebo jim česnekovou pochoutku taktéž v hojné míře naservírovat.

Jak naložit s česnekem?

Kvalitní česnek nalezne v našich kuchyních hojné využití. Jeho silná chuť a aroma je nezbytnou součástí vývarů, marinád, ale i bramborových nebo zeleninových receptů. Skvělá je také česneková pomazánka nebo česnek ve své sušené formě, jež dodá každému pokrmu výjimečnou chuť. Ve střední a západní Evropě bývá česnek také často podáván v kombinaci s jinými výraznými bylinkami (oregano, tymián nebo rozmarýn) a skvělý je také s kuličky jalovce, bobkovým listem nebo kmínem. Jeho charakteristická chuť nesmí chybět v nejrůznějších druzích salátů, omáček nebo majonéz. Zvláště v kombinaci s olivovým olejem naplno vynikne jeho specifické aroma. Zřejmě nejznámějším „česnekovým receptem“ je však tradiční česneková polévka, jež příjemně prohřeje organismus a dodá mu pořádnou dávku vitaminů a důležitých látek.

Tradiční česneková polévka

Co potřebujeme:

  • 1 biobujón nebo silný vývarčesneková polévka
  • 3 stroužky kvalitního (nejlépe českého) česneku
  • 2 menší brambory
  • vejce
  • majoránka
  • sůl
  • pepř
  • 0,75 l vody
  • strouhaný sýr na ozdobení
  • celozrnné nebo žitné pečivo na ozdobení

Jak na to:

Náš tip: Pro servírování použijeme hluboký talíř, do kterého nalijeme polévku a na povrch přidáme pár kostiček opraženého celozrnného pečiva, jež překryjeme menší vrstvou nastrouhaného sýra.

Sdílej:

O Autorovi

O základy správné výživy a zásady a zdravého stravování jsem se začala zajímat poměrně nedávno v souvislosti se zdravotními problémy, které mě již nějakou dobu sužovaly. Ačkoli na zázraky nevěřím, sama na sobě pozoruji určité změny, ke kterým nepochybně přispívá současný styl mého stravování.

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close