Rybí polévka – nestárnoucí vánoční klasika zdravě

0

Rybí polévka je jeden z chodů, který by rozhodně neměl chybět na štědrovečerní tabuli v žádné české domácnosti. Ačkoli je česká kuchyně obyčejně nezdravě zahušťovaná moukou a smetanou, my vám ji nabízíme ve zdravé variantě, na které si nevídaně smlsnete, než Ježíšek zazvoní z vedlejšího pokoje od stromečku.

Co potřebujeme:

  • na polévku: 2-3 skelety z bělomasé ryby, 1 cibuli, 1 paličku česneku, 2 mrkve, 2 lžíce oleje, 1 fenyklovou bulvu, ½ lžičky anýzu, 50 ml suchého bílého vína, sůl, 1 bobkový list, 4 kuličky nového koření, 4 kuličky pepře
  • na knedlíčky: 4 hrsti ovesných vloček, 2 lžíce celozrnné mouky, sůl a pepř, 1 lžíci nasekaného kopru, špetku muškátového květu, ryburybi-polevka

Jak na to:

  • nejprve si připravíme rybí vývar
  • rybí skelety dáme na pekáč, cibuli i se slupkou a česnek rozřízneme napůl a řeznou stranou nahoru je položíme k rybím kostem – to vše v předehřáté troubě pečeme na 200°C, nasucho, asi 30 minut
  • v hrnci na oleji orestujeme nakrájenou mrkev, přidáme půlku fenyklu a koření a chvíli mícháme
  • směs zalijeme 0,25 l vody, přidáme kosti, cibuli a česnek z pekáče, osolíme a přivedeme mírně pod bod varu
  • během varu sbíráme pěnu a za 3-5 hodin přecedíme přes pláténko – vznikne čirý vývar čajové barvy
  • ovesné vločky spaříme vodou tak, aby nasákly, ale voda nebyla vidět na okraji misky
  • k vločkám přidáme zbytek ingrediencí na knedlíčky
  • navlhčíme si ruce a vytvarujeme z knedlíčky, které potom vaříme, dokud nevyplavou na povrch (asi 5 minut)
  • zbytek fenyklu a mrkve nakrájíme na nudličky a uvaříme ve vývaru
  • jakmile zelenina změkne, přidáme víno
  • můžeme servírovat

Náš tip! Výbornou rybí polévku vytvoříte z candáta nebo pangasia a místo knedlíčků si můžete připravit krutony z žitného pečiva.

Nevzdávejte se zdravých receptů ani o Vánocích. Ne vždy sice tradiční pokrm můžeme připravit zdravě, minimálně to ale stojí za zamyšlení!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.