Na kole, na kole, kila budou rychle dole

1

Jezdit na kole a přitom hubnout. To je starý známý fakt. Ne však proto, že by kolo bylo nějakým zázračným strojem, se kterým se spaluje lépe a rychleji, ale proto, že děláte právě jakýkoliv pohyb, jenž je pro hubnutí klíčový. Pojďme si tedy popsat, jak tuto aktivitu provozovat tak, aby bylo hubnutí nejúčinnější a nejefektivnější.

První dny na kole jsou důležité

Velkou předností této sportovní aktivity je skutečnost, že cyklistiku mohou provozovat i obézní lidé, protože při tomto sportu nejsou nijak výrazně namáhány klouby, tělo netrpí otřesy a pro začátek se tedy jedná o ideální výchozí sport. Jako u každého jiného sportu či pohybové aktivity, je však i u jízdy na kole nejdůležitější začátek. V tomto období to nesmíte moc přehnat, stanovovat si skutečně reálné cíle a snažit se nepřepálit start. Kromě toho, že byste se takto mohli mnohem rychleji a snadněji „zničit“, také pohřbíte svoji odhodlanost a motivaci.

Lidé se sportem nekončí kvůli lenosti

Právě tyto důvody jsou nejčastější pro ukončení jakéhokoliv snažení v oblasti hubnutí. Člověk se totiž cítí jak fyzicky, tak i psychicky naprosto vyčerpaný, nechce se mu do dalšího pohybu a tak s tím, jízdu na kole nevyjímaje, sekne hned na začátku.

Zkuste vydržet alespoň jeden měsíc

Jenže to je veliká škoda. V takovém případě totiž člověk ještě ani nezjistí všechny výhody jízdy na kole a už toho nechává. cyklistikaZkuste si tedy hned na začátku dát předsevzetí, že vydržíte jezdit na kole alespoň dvakrát do týdne celý měsíc. Po měsíci si samozřejmě můžete cíle zvyšovat a své úsilí stupňovat. Vždy také začínejte strečinkem, ze začátku jeďte pozvolna a postupně si zátěž zvyšujte.

Pokud doma máte vlastní trenažér, pak na něj doporučujeme sednout každý, ale opravdu každý den, Na začátek stačí třeba 5 minut večer nebo ráno. Za dva týdny už zkuste 10 minut a za měsíc třeba 15 minut. Uvidíte, že se vám pojede pokaždé o trochu lépe.

Pokud trenažér doma nemáte, pak si připravte sportovní oblečení a vyrazte třeba do fitness centra. Aby bylo cvičení co nejefektivnější, choďte sem třikrát týdně. Ze začátku pochopitelně nemusíte vydržet celou hodinu, dokonce ani půl hodiny. Odměřte si třeba 15 minut a zbytek hodiny se protahujte nebo si vyzkoušejte rychlejší chůzi na běžícím páse.

Jízdou na kole vylepšujete celé své Já

Jízda na kole je prospěšná nejen pro vaše tělo, ale taktéž pro vašeho ducha a psychiku. Touto aktivitou navíc zpevňujete všechny svaly na těle, hubnete a eliminujete neestetické problémy, jakými je například velice známá a rozšířená celulitida. Zrovna u té je to dáno tím, že při pohybu nohou rozproudíte lymfu ve svých končetinách.

Výhod cyklistiky je mnohem víc

Kromě výše zmíněných pozitiv, jež jízda na kole na nás má, existují samozřejmě další, které jsou taktéž velmi důležité. Navíc posiluje celé tělo, takže se rozhodně nejedná pouze o jednostranné cvičení. Dále posiluje i cévy a srdce, zrychluje metabolismus, zlepšuje imunitu a vytrvalost, respektive kondici.

Nevýhody jízdy na kole na sebe nenechávají příliš dlouho čekat

Nevýhody cyklistiky na sobě ale taktéž určitě někdy pocítíte. Každé ochlazení, špatné počasí, déšť nebo zima vás velice rychle od jízdy na kole odradí. V takové chvíli člověk raději zasedne na gauč a nechá cvičení „na pak“. Jenže i v takových situacích máte další možnosti. Jedná se například o nejrůznější kurzy spinningu, které jsou jak pro začátečnice, tak i pro pokročilé, dále o fitness centra, kde si můžete zajezdit například na rotopedu či vyzkoušet cvičení na orbitreku a v neposlední řadě je všude i spousta ženských fitness center, kde jsou stroje přímo určené pro něžné pohlaví.

Hubněte s rozmyslem

kolo1Avšak tím nejdůležitějším, co vás zde zajímá, je nejspíše samotné hubnutí. U něj to není jen tak. Abyste hubli skutečně efektivně a zdravě, měli byste provozovat tzv. konstantní jízdu, tedy nepřerušovanou jízdu, během které si musíte hlídat svou tepovou frekvenci, jež by se měla pohybovat mezi 65 a 75 % vašeho tepového maxima. Jedná se přibližně o 120 úderů za minutu. Nejlépe pak uděláte, pojedete-li takto minimálně 50 minut. Až totiž od 30 minut pohybové aktivity začne tělo spalovat tukové zásoby. Také si říkáte, že je nespravedlivé začít spalovat tuky až po 30 minutové námaze? Pokud si před tréninkem vezmete některý ze spalovačů tuků, pak metabolismus popoženete a tuky začnete spalovat už cca po 10 minutách.

Jídlo je důležitou složkou každého cvičení

Stejně jako u jiných sportů, tak i u cyklistiky si budete muset hlídat příjem a výdej všech kalorií, cukrů a tuků. Asi 90 až 120 minut před jízdou na kole si můžete dát jakékoliv jídlo bohatší na sacharidy, a to nejlépe složené, které se pomaleji vstřebávají a déle tělu dodávají velice důležitou energii. Naopak po jízdě sáhněte raději po něčem bohatém na bílkoviny. Vhodnou volbou jsou nejrůznější masa nebo proteinový nápoj. Samozřejmě hubnete-li, vždy si pečlivě hlídejte obsah cukru v potravinách, který je pro správné shazování klíčový.

Cyklistika jako životní poslání a koníček

Cyklistika je vhodná naprosto pro každého. Ať už jste velký, malý, tlustý, tenký. Všichni se mohou tímto sportem zabavit a přispět tak ke zlepšení své postavy. Avšak vždy mějte na paměti dvě důležité věci, a to tepovou frekvenci, jež se musí pohybovat mezi 65 až 75 % tepového maxima, a obsah cukru v jídle. Pokud budete pravidelně sportovat, ale nepřizpůsobíte tomu nijak svůj jídelníček, výsledky se dostaví až za hodně dlouhou dobu, kdy to už mnozí z nás vzdají.

Tip závěrem:

Pokud hledáte opravdu velkou motivaci, jak shodit pár kil a zlepšit svou fyzičku, přihlaste se na cyklistický závod, na který se sami vytrénujete! Dneska už je závodů celá řada a zúčastnit se jich v žádném případě nemusí jen trénovaní profesionálové. Vybírat si můžete z krátkých tratí pro hobby jezdce, pro které je trať méně náročná, ale zároveň si užijí závodní atmosféru jako by byli opravdoví profíci. Některé seriály závodů nabízí také tratě pro celou rodinu. Tak s sebou vezměte i děti a vyrazte! Tyto závody nabízí např. Seriál Kolo pro život.

Sdílej:

O Autorovi

O základy správné výživy a zásady a zdravého stravování jsem se začala zajímat poměrně nedávno v souvislosti se zdravotními problémy, které mě již nějakou dobu sužovaly. Ačkoli na zázraky nevěřím, sama na sobě pozoruji určité změny, ke kterým nepochybně přispívá současný styl mého stravování.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close