Kuskus – kalorie, které vám jednoduše prospějí!

0

Těstovina, která je často doporučována jako zdravější alternativa nezdravých nebo méně zdravých příloh. Není vyloženě dietní, ale svým nízkým glykemickým indexem a dlouhodobým sytícím efektem si vydobyla přízeň u dietologů i všech, kteří se snaží jíst zdravě nebo hubnout. To a mnohem více se dá shrnout jedním slovem. Kuskus.

Proč kuskus zařadit do jídelníčku

Nehledě na to, že kuskus dokáže člověka na dlouho zasytit a díky jeho nízkému glykemickému indexu nemáme brzy hlad, případně nás nehoní chuť na sladké, je také snadno stravitelný a je výborným zdrojem vlákniny, kterou ke správnému trávení potřebujeme. Někoho může zase zaujmout jeho rychlá a nenáročná příprava – kuskus se nevaří, pouze se zalije vroucí vodou nebo bujónem a nechá se odstát, poté ho můžeme připravit na slano, na sladko, na kyselo… Zkrátka jakkoli, jak uznáme za vhodné.

Vláknina však není to jediné, co můžeme z kuskusu efektivně čerpat. Obsahuje širokou škálu vitamínů, kyselin i minerálních látek. kuskusVe 100 g kuskusu se skrývá 376 kcal (nebo chceme-li 1579 kJ), 22 g sacharidů, 4,5 g bílkovin a 1 g tuku. Do tvrdé diety se tedy příliš nehodí, ale jako součást jídelníčku při zdravém životním stylu je vítaný. Vhodný je zejména ve dnech, kdy máme naplánovanou fyzickou aktivitu. Kuskusu najdeme v regálech obchodů několik druhů. O tom, proč je z nich nejpřínosnější ten celozrnný, se můžete dočíst v našem článku Hledáte perfektní a zdravé zasycení? Zkuste kuskus s rajčaty a olivami. Rovnou můžete kuskus vyzkoušet díky receptu, který v článku najdete.

Sladký, slaný, kyselý? Vyzkoušejte, jaký recept chcete!

Na internetu se to recepty obsahujícími kuskus jen hemží. Kromě zmíněného kuskusu na slano s rajčaty a olivami můžeme vřele doporučit přípravu na sladko k snídani – díky sacharidům v kuskusu obsaženým se budete cítit plní energie, vláknina společně s bílkovinami vám dodá dlouhotrvající pocit příjemného zasycení. Pro náš tip na snídani z kuskusu rozklikněte článek Kuskus a dieta – jde to vůbec dohromady? a přesvědčte se sami, že to, co je zdravé, může být i chuťově vynikající.

Závěrem

Kuskus může být výbornou přílohou i samotným hlavním pokrmem, osvědčil se i jako součást salátů. Jeho nespornou výhodou je to, že se může stát součástí jakéhokoli jídla – slaného, sladkého i dalších. Pro jeho jednoduchou přípravu si ho oblíbily nejen hospodyňky, ale i cestovatelé a sportovci, kteří se vydávají na vícedenní túry – ti ho vnímají jako ideální. Kuskus zkrátka přelijí horkou vodou nebo bujónem, vyčkají a pak už jen doplňují energii. Obsah vlákniny, vitamínů, minerálů a kyselin je dalším důvodem, proč dát kuskusu šanci.

Ať už jsou vaše pohnutky jakékoli, například chcete vyzkoušet něco zdravého, přejeme vám spoustu delikátních zážitků s kuskusem, které budete muset pro velký úspěch opakovat!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close