Jablkový koláč z mrkvového těsta – hříšně zdravá pochoutka

4

Jablka a mrkev – to je kombinace, kterou má většina z nás spojenou se sladkým mrkvovým salátem nebo nejrůznějšími druhy bábovek, kolem nichž koluje spousta mýtů a neopodstatněných představ. Přesto, že nejde o tradiční kombinaci, kterou bychom měli na svém stole dennodenně, jde o chutnou a zdravou vitamínovou bombu, již bychom do svého jídelníčku měli čas od času zařadit. Dnes jsme si pro vás připravili recept na lahodný koláč z mrkvového těsta, který se stolu zmizí dříve, než byste řekli „mrkev“.

Mrkev vs. jablka – souboj vitamínových velikánů

V první řadě začněme mrkví, která obsahuje nepřeberné množství pro tělo nezbytných vitamínů a jiných neméně užitečných látek. Zřejmě těmi nejvýznamnějšími jsou tzv. β-karoteny, jež patří mezi významné antioxidanty a prekurzory vitamínu A. Tyto látky pročišťují lidský organismus, zbavují jej nejrůznějších toxinů a významnou roli hrají také v případě nadměrného slunění zejména během letních měsíců. 

Nyní si na „paškál“ vezmeme jablka, jež jsou taktéž nezbytnou součástí našich jídelníčků. Tyto lahodné plody totiž obsahují celou řadu organismu prospěšných látek, které mají příznivý vliv na zvyšování imunity nebo odolnost proti stresu. Jablka mají významné antioxidační a regenerační účinky a některé zdroje je dokonce přirovnávají k elixíru mládí. Takže dámy, zapomeňte na předražené omlazující přípravky a kosmetické kúry a raději si dejte jedno jablko denně nebo náš výtečný koláč!jablka

Jablkový koláč z mrkvového těsta

Co potřebujeme:

  • 300 g špaldové mouky (doporučujeme namíchat polovinu mouky celozrnné a polovinu hladké)
  • 300 g nastrouhané mrkve
  • 100 ml slunečnicového oleje
  • 8 jablek
  • 4 lžíce javorového sirupu
  • 2 lžíce kukuřičného škrobu
  • Prášek do pečiva
  • Skořici
  • Ořechy
  • Rozinky

Jak na to:

Náš tip:

Ještě předtím, než směs poklademe na těsto, ji doporučujeme ochutnat. Většinou bývá sladká tak „akorát“, vždy ale záleží na druhu a odrůdě jablek. Pokud by se nám zdála málo sladká, můžeme ji dochutit třtinovým cukrem nebo jakýmkoli ovocným či javorovým sirupem.

Sdílej:

O Autorovi

O základy správné výživy a zásady a zdravého stravování jsem se začala zajímat poměrně nedávno v souvislosti se zdravotními problémy, které mě již nějakou dobu sužovaly. Ačkoli na zázraky nevěřím, sama na sobě pozoruji určité změny, ke kterým nepochybně přispívá současný styl mého stravování.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close