Hubnutí v těhotenství? Zaměřte se raději na zdravý životní styl!

0

Jste těhotná a přemýšlíte, jak se stravovat, aby těhotenství zanechalo na vaší postavě co nejmenší následky? Okamžitě pusťte z hlavy veškeré jednostranné diety, které nepřináší tělu nic dobrého obyčejně, natož při těhotenství, kdy by mohl nést následky vašeho počínání i váš budoucí potomek. Zaměřte se raději na dodržování zásad zdravého životního stylu a smiřte se s tím, že nějaký ten kilogram zkrátka v těhotenství zákonitě přibrat musíte.

To nejhorší období pro hubnutí

Jestliže se chystáte radikálně hubnout právě během těhotenství, musíme vás varovat, že jste si vybrala tu nejhorší dobou. Nejhorší hned z několika důvodů:

  • Ve vašem těle se vyvíjí dítě, které potřebuje dostatek všech potřebných živin ke správnému vývinu.
  • Vy sama potřebujete živiny, protože plod si je nejprve bere pro sebe a teprve přebytek vám nechává. Můžete si tak jednostrannou dietou způsobit větší komplikace, než jaké by vás při ní čekaly, kdybyste těhotná nebyla.
  • Budete frustrovaná, protože hubnout se vám dařit nebude, a to právě proto, že plod ve vašem těle se vyvíjí, roste, nabírá na hmotnosti.

Hubněte kdykoli jindy

Než otěhotníte a následně až přivedete dítě na svět, zodpovídáte vy sama jen za své tělo. Během těhotenství ale určujete i kvalitu vývoje plodu. Hubnout se proto snažte kdykoli před otěhotněním, když se snažíte o miminko, a potom až po šestinedělí, kdy se dáte plně do pořádku po porodu. Hubnutí v těhotenství je zkrátka ta nejhorší možná volba.

Zapracujte na svém životním stylu

Těhotenství je v mnohém omezující, ale co se stravy týče, drastické také není. ovoce
To nejlepší, co můžete pro sebe i své dosud nenarozené dítě udělat, je žít podle zásad zdravého životního stylu, což znamená například:

  • dbát na pestrou a vyváženou stravu – dopřejte si stravu složenou z bílkovin, sacharidů a kvalitních tuků
  • jíst 5-6x denně menší porce – tělo si zvykne na režim a pravidelnost a nebude mít tendenci ukládat si přijatou energii do tukových zásob
  • omezit příjem sacharidů, zvláště těch jednoduchých, které čerpáte z cukrovinek a sladkostí – prospěšnější jednoduché sacharidy můžete přijímat z ovoce, sladkosti jsou v jídelníčku zbytečné a slouží jen pro chvilkové potěšení
  • do jídelníčku zařaďte hodně čerstvé i tepelně upravované zeleniny – kromě vitamínů obsahuje i vlákninu, která podporuje správné trávení
  • nepřejídejte se

Jíst za dva – to dávno neplatí

„Když jsi těhotná, musíš jíst za dva.“ S těmito slovy vás možná babička radostně chytila za tvář a pak vám na talíř nandala neskutečně velkou porci nedělního oběda. S touto frází ale nakládejte velmi opatrně, respektive vůbec se jí neřiďte. Ze zkoumání vyplynulo, že během 1. trimestru byste svůj energetický příjem měla navýšit o 100 kcal, ve 2. a 3. trimestru o 300 kcal oproti tomu, jaký příjem jste měla před těhotenstvím. Pokud se tedy za dva stravovat nebudete, nepřiberete 20 kilogramů, které byste po porodu horko těžko shazovala.

Inspirujte se!

Pro více informací o tom, jak se během těhotenství stravovat, vám k přečtení doporučujeme článek Jak změnit stravu během těhotenství, aby prospěla vám i vašemu dítěti. Se zásadami zdravého životního stylu se zase můžete seznámit v článku Co je zdravý životní styl a o správném stravováním se můžete dočíst více v článku Jedenáct pravidel pro dlouhodobý efekt zdravého hubnutí s běžnými potravinami.

Závěrem

Než abyste během těhotenství zběsile hubla, raději se zaměřte na dodržování všeobecných zásad zdravého životního stylu a doplňte vyváženou stravu fyzickou aktivitou, kterou jste dělala doposud. Může to být běh, jízda na kole, tancování i jiné aktivity. S přibývajícími týdny těhotenství pouze ubírejte na intenzitě zátěže. Vyhýbejte se pouze silovým cvičením (posilování, kruhový trénink aj.) a aktivitám, při nichž dochází k otřesům. V pokročilém stádiu těhotenství můžete navštívit některé z fitness center, kde se dnes běžně praktikuje cvičení pro těhotné. Vhodnost pohybu závisí i na vývoji těhotenství. Jsou ženy, které cvičí téměř do porodu, naopak jsou i ty, které kvůli rizikovému těhotenství nesmí od jeho počátku dělat žádný sport.

Některou z nevyvážených diet byste mohla uškodit sobě i plodu a nakonec byste ani nedosáhla razantní redukce hmotnosti, protože jak se bude vaše nenarozené dítě vyvíjet, bude přibírat na váze a to se pochopitelně odrazí i na váze vaší. Zdravá strava doplněná o pohyb sama o sobě udělá divy a hubnout můžete směle začít hned, jak se budete cítit po porodu fit.

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close