Hodí se ovesné vločky při hubnutí? Jednoznačně ano!

0

Každý, kdo chce hubnout, pátrá po tom, které potraviny mu pomohou a které uškodí. A tak přijde řeč i na ovesné vločky. Zarazit nás mohou proto, že dodávají hodně energie. Pokud si je ale budeme dopřávat ráno, kdy energii dobít potřebujeme, získáme zdravou alternativu snídaně, která nám v hubnutí i dodržování zdravého jídelníčku jednoznačně pomůže. A navíc z nich můžeme vykouzlit nejednu dobrotu!

Ovesné vločky – co s nimi?

Z ovesných vloček se dají stvořit nenapodobitelné dobroty. Ovesné placky nebo chceme-li lívanečky, klasická ovesná kaše, netradiční, zato zdravé knedlíky… Nebo je můžeme rozemlít a vyrobit si z nich mouku, která se hodí třeba na palačinky. vločkyRozmixované i vcelku se nezřídka přidávají do buchet. Jejich možnost využití je zkrátka široká.

Milujte snídani. Milujte ovesnou kaši!

Pokud už vás nebaví snídat pečivo nebo víte o tom, že byste ho tolik jíst neměli, můžete ho směle nahradit třeba ovesnou kaší. Uchvátí vás nejen to, že ji lze připravit na mnoho způsobů, že je výživná a dodá energii, ale i to, že její příprava je jednoduchá (to ráno nejeden ocení) a že je to pokrm velmi levný.

O tom, jak si kaši připravit, a proč dát přednost té domácí před kupovanou, jsme psali zde.

Proč se ovesné vločky hodí k redukční dietě

Důvodů, proč se na ovesné vločky zaměřit, když hubneme, je spousta. Vločky tvoří ze 60-70 % složené sacharidy, 15-20 % zaujímají bílkoviny, 15 % vláknina a jen 7 % kvalitní tuky. Vločky jsou výborným zdrojem vitamínů B1, B6 a E, fosforu, vápníku a železa.

A dál?

  • regulují hladinu glukózy v krvi, aby nedocházelo k jejím výkyvům a my neměli hlad a chuť na sladké
  • vysoký obsah minerálů a vitamínů
  • nabízejí velké množství kvalitních bílkovin

mussliA mají i jiné výhody:

  • snižují hladinu cholesterolu v krvi
  • pomáhají osobám s hyperfunkcí štítné žlázy
  • pomáhají snižovat příliš vysoký tlak
  • mají pozitivní vliv na nervovou soustavu
  • hodí se při redukční dietě i při nabírání svalové hmoty
  • posilují imunitní systém
  • pomáhají s koncentrací
  • odbourávají stres a špatnou náladu

Náš tip na vynikající ovesnou kaši

To bychom nebyli my, kdybychom vám k poznatkům nepřidali jeden prověřený recept na něco, co vám, doufáme, zachutná. Namočte si přes noc vločky do vody a ráno je i s vodou na pánvi přiveďte k varu. Pokud budete chtít spíše krémovější konzistenci, přidejte sušené ovesné, sójové nebo rýžové mléko. Do směsi zamíchejte svá oblíbená semínka, ať už půjde o sezamová, konopná, švestkyslunečnicová, dýňová, lněná nebo chia semínka. Každý den si můžete dát do kaše něco jiného. Další, čím můžete kaši ozvláštnit, je sušené ovoce – třeba datle, rozinky, kustovnice, švestky nebo meruňky. Navrch přisypte oříšky podle chuti a dodejte ještě kousky sezónního ovoce – v létě jahody nebo maliny, v zimě třeba jablka.

Pochutnávejte si na zdravých snídaních a připravte si kaši na „tisíce“ způsobů, povyšte ovesné vločky na přísadu do buchet, palačinek i lívanečků a vyzkoušejte zdravé knedlíky z nich vytvořené. Dobré věci si nemusíme odpírat, když víme, jak je připravit zdravě!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close