Citrón. Poklad nejen při hubnutí

3

Že je citrón zdrojem vitamínu C a nejvíc přijde vhod v zimě do čaje, když na nás leze chřipka, o tom asi není třeba diskutovat. Ale věděli jste také to, že má vliv na hubnutí? Ne? Tak pozorně čtěte.

Letem světem o citrónu

Citrón patří mezi citrusy. Potkat se můžeme se světle a tmavě žlutým nebo zeleným citrónem. Jeho hlavní složkou je voda a kyselina citrónová, díky tomuto složení se citróny používají jako přírodní okyselovadlo. Je zdrojem nejen vitamínu C, ale vitamínu B a provitamínu A, obsahuje vonné silice (proto typicky voní). Citrón obsahuje také draslík, fosfor, hořčík, vápník, zinek a železo.

Ač to asi zní neuvěřitelně, citrón je ve své podstatě zásaditá surovina a jeho užíváním můžeme dosáhnout zdravého odkyselení organismu. Právě překyselení může být příčinou obtížného hubnutí.

Dalším argumentem, proč do jídelníčku, případně do pitného režimu zakomponovat citrón, je jeho nízký glykemický index. Sacharidy, které obsahuje, se tedy v těle vstřebávají pomalu a nepřeměňují se v tuky.

Co dělá citrón v lidském těle

Podívejme se, jak zařadit citrón do jídelníčku, aby nám pomohl zbavit se nějakého toho přebytečného kilogramu a prospěl nám i jinými způsoby.

Zaveďme ranní rituál – sklenici vody s citrónem

Začněme každé ráno tím, že si dopřejeme sklenici teplé vody s citrónem. To totiž po probuzení nastartuje metabolismus, ten se pak nedostává do běžného tempa zdlouhavě. Ti s nejpevnější vůlí mohou za teplou vodu s citrónem vyměnit ranní kávu nebo čaj. Skleničku tohoto nápoje bychom měli vypít také před každým jídlem. Můžeme ho koneckonců ale pít po celý den, v zimě teplý, v létě vychlazený. Báječně se tak osvěžíme. A jak chutná!

Pozor!

Nedávejme citrón do horké vody. Zničili bychom všechny prospěšné látky v něm obsažené.

citron na stromeDokáže hotové divy

Nejen že citrón obsahuje vitamíny a je tedy pohlazením pro naši imunitu, on obsahuje i vlákninu, která usnadňuje trávení. Už to může mít dobrý vliv na zažívání a hubnutí. Při trávení pomáhá i tím, že podporuje výrobu trávicích šťáv. Mimo jiného citrón také zabraňuje zadržování přebytečného množství vody v těle. Skvělou zprávou je i to, že vitamín C, kterého je v něm požehnaně, pozitivně ovlivňuje kvalitu pleti a hojení ran a ještě dodává energii.

Kromě toho, že podporuje práci metabolismu a obsahuje vitamíny, citrón také:

  • čistí tělo a krev od odpadních látek
  • má antibakteriální účinky
  • podporuje tvorbu žluči
  • rozpouští kyselinu močovou (může tím snižovat bolest kloubů)
  • může pomoci při pálení žáhy

Citrón má beze sporu spoustu výhod, tak proč je nevyužít? I kdyby na nás nepůsobil tak, jak bychom si přáli, při hubnutí, můžeme jím podporovat imunitu a brát ho čistě jako prevenci před nemocemi, které čas od času potrápí každého z nás – a nemusí!

Zdroj úvodní fotografie: http://goo.gl/brI8Vn

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close