Červená řepa a hubnutí. Jde to dohromady!

5

Věděli jste, že červená řepa nám může pomáhat při hubnutí? Nenápadná kořenová zelenina, kterou většina z nás poprvé ochutnala ve školce, kde byla oblíbenou zeleninovou přílohou, skrývá netušené možnosti.

Červená řepa podporuje imunitní systém a růst tkání, napomáhá regeneraci organismu a používá se při léčbě rakoviny. Je bohatá na křemík – tomu vděčíme za dobrý stav pokožky, vlasů a nehtů. Kyselina listová v řepě obsažená zase blahodárně působí na srdce a kardiovaskulární systém. Pomoc trávicí soustavě nabízí vláknina, se kterou řepa také nešetří. Mějme však na paměti, že nejvíce těchto látek najdeme v syrové řepě, vařením se bohužel vytrácejí. Červená řepa má ještě spoustu jiných pozitiv – podporuje nervový systém a tvorbu inzulínu, čistí krev (ano, to je ten argument ze školky, proč máme tu nedobře upravenou řepu sníst), pomáhá při rekonvalescenci při klíšťové encefalitidě a borelióze a podobně. Kromě křemíku obsahuje také draslík, hořčík, mangan, zinek, železo a vitamíny.

Pozor!

Řepu musí s opatrností konzumovat diabetici a osoby s močovými kameny, protože obsahuje hodně cukru.

Červená řepa při dietě

Ačkoli se po červené řepě dá jednoduše sáhnout v samoobsluze, její konzumace, pokud má posloužit k redukci váhy, bychom měli konzultovat s výživovým poradcem, protože je důležité vědět, jaké metabolické typy jsme. Od toho se odvíjí například množství, které denně můžeme spořádat. Metabolický typ sacharidový si může dopřát spoustu zeleniny i ovoce, a to i ve velkém množství a s velkým podílem sacharidů v něm. Červená řepa mu nebude dělat problém. Jinak je to ale u metabolického typu proteinového. Ten je předurčen spíše ke konzumaci rozmanitých druhů masa, jen některých druhů ovoce a zeleniny (např. jablka, hrušky, banány, květák, brambory). Metabolický typ smíšený, jak již název napovídá, je kombinací dvou zmíněných typů.

Čím přispívá k redukci váhy

Červená řepa při dietě přispívá mnoha způsoby:

Zabraňuje zácpě
Pomáhá udržovat přirozené prostředí ve střevech
Pomáhá odstraňovat škodlivé látky z těla
Snižuje ukládání tuků ve vnitřních orgánech
Podporuje látkovou výměnu
Pomáhá vylučovat vodu a kyseliny

Sbohem, řepo ze školní jídelny!

Řepa, pokud se pečlivě připraví, se může stát delikatesou. Lze ji například smíchat i se šťávou s cottage sýrem, citronem, solí, bazalkou, octem balsamico a olivovým olejem. Výsledek je famózní.

Salát s kozím sýrem a pečenou červenou řepou

Další osvědčenou alternativou je tento recept.

Co potřebujeme:

Jak na to:

Předehřejeme troubu na 200°C
Smícháme tymián, olej, ocet a med a přidáme nakrájenou řepu
Promícháme, osolíme a opepříme
Dáme do zapékací mísy nebo na plech
Pečeme 25 minut (řepa musí být lesklá a lepkavá), syrovou řepu oloupeme a pečeme asi 45 minut
Na talíř rozložíme rukolu a polníček, na ně pokládáme kozí sýr
Řepu necháme trochu vychladnout a posypeme ji semínky a citrónovou kůrou
Podle chuti osolíme a opepříme
Vše zakapeme olejem a vypečenou šťávou z řepy

Jednoduché, ale vynikající!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close