Bezlepkový velikonoční beránek s mákem: Netradiční a zdravá velikonoční pochutina a dekorace

0

Co by to bylo za Velikonoce bez roztomilého velikonočního beránka? Víte, proč se vlastně na Velikonoce beránci pečou? Symbol beránka je pro Velikonoce tradiční, protože už v pohanských časech působili pastevci na velmi rozsáhlých územích. Židé vnímají ovce jako členy Božího stáda, beránka ovšem i zabíjeli jako památku na vyvedení lidu Izraele z egyptského otroctví.

V křesťanství je naopak symbol beránka spojován s beránkem božím – nevinným, čistým a poslušným člověkem, který byl obětován na kříži a jeho krev zachránila pokřtěné od hříchu a od smrti. My si velikonočním beránkem zpestřujeme slavnostní tabule, ale i příbytky či velikonoční dekorace. Protože ovšem stále více lidí trpí na intoleranci lepku, nejen pro ně dnes přinášíme recept na bezlepkového beránka s mákem.

Velikonoční beránek – co potřebujeme?

  • 1 a ½ hrnku pohankové mouky
  • 4 lžíce sezamového oleje
  • 1 hrnek namletého máku
  • ½ kypřícího prášku bez fosfátů
  • třtinový cukr nebo agáve sirup (množství podle toho, jak chcete mít beránka sladkého)
  • ½ hrnku kokosového mléka

Jak na to?

Připravíme si větší mísu a troubu dáme rozehřát na 180 stupňů. Do mísy vložíme všechny ingredience kromě kypřícího prášku a pohankové mouky. Poslední dvě zmíněné suroviny přesejeme do mísy přes sítko. Těsto důkladně promícháme a nalejeme do máslem či olejem vymazané a moukou vysypané formy na beránka (můžeme použít i silikonovou formu, kterou není potřeba vymazávat). Beránka dáme péct do trouby zhruba na 30 minut. Poté zdobíme dle chuti a potřeby.

Náš tip: Do těsta můžeme vmíchat také rozinky či nasekané oříšky.

V čem jsou použité suroviny prospěšné?

Mák: Je dobré, pokud si doma mák na suché pánvičce opražíte a poté jej sami namelete na domácím mlýnku. Opražením získá plnější chuť, je pro nás lépe stravitelný a tím, že ho pomeleme těsně před konzumací, v něm zůstanou všechny minerály. A vůbec – věděli jste, že mák je jeden z největších rostlinných zdrojů vápníku a železa?

Sezamový olej: Tento druh oleje je výborným regeneračním prostředkem. Ve spojení se slunečnicovým a světlicovým olejem snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Kromě toho obsahuje také vysoký obsah lecitinu, který chrání a povzbuzuje mozkomíšní systém. Působí jako přírodní antidepresivum a posiluje paměť. Více o sezamovém oleji zde.

Kokosové mléko: Tento zázrak v kuchyni pomáhá tělu udržovat si správnou hladinu cukru v krvi, buduje silné kosti, bojuje s anémií a dokonce pomáhá při redukci hmotnosti. Kromě toho uvolňuje svaly a nervy a snižuje riziko zánětu kloubů.

Sdílej:

O Autorovi

O základy správné výživy a zásady a zdravého stravování jsem se začala zajímat poměrně nedávno v souvislosti se zdravotními problémy, které mě již nějakou dobu sužovaly. Ačkoli na zázraky nevěřím, sama na sobě pozoruji určité změny, ke kterým nepochybně přispívá současný styl mého stravování.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close