Vajíčková dieta – dokonalý zabiják zdravého stravování

0

Představte si, že 14 dní konzumujete pouze vejce připravovaná na nejrůznější způsoby, čas od času přidáte kousek šunky, masa nebo zeleninu. Po 3 dnech možná nemůžete vajíčka už ani cítit, ale držíte se, protože slibovaný váhový úbytek je lákavý a vy opravdu chcete zhubnout. Těm, kteří se v předchozích řádcích poznali, doporučujeme ihned přestat, a ostatním, aby s takovým hazardem ani nezačínali.

V čem dieta spočívá a co slibuje

Vajíčková dieta se obvykle drží 2 týdny a slibuje shození až 8 kilogramů. To je ovšem u každého individuální a výsledek, pro který člověk trpí, se nemusí dostavit. Překvapivým faktem je, že dieta vznikla teprve před několika lety na jedné americké klinice, brzy ji však přestali všichni doporučovat kvůli velkému množství konzumovaných vajec, což může mít za následek zvýšení hladiny cholesterolu v krvi. Osoby s vysokou hladinou cholesterolu by dietu neměli zkoušet v žádném případě.

Zdroje se rozcházejí v tom, zda se mají vejce jíst vždy jen vařená natvrdo, nebo je možné je připravovat na různé způsoby. Ať tak, či tak, během tohoto stravování dojde k rapidnímu omezení příjmu sacharidů a po návratu k běžnému jídelníčku se chtě nechtě musí zákonitě dostavit jojo efekt.

V různých zdrojích najdeme i různé informace o tom, kolikrát denně bychom měli při vajíčkové dietě jíst, všechny zdroje se však shodují v tom, že jde vždy o velmi malé porce. Teorie navzdory tomu tvrdí, že hlady při ní nikdo netrpí, protože bílkoviny ve vejcích obsažené na dlouhou dobu zasytí.

K pití jsou povoleny veškeré neslazené tekutiny.

Výhody a nevýhody diety

Mohlo by se zdát, že dieta má kromě spousty nevýhod i své výhody, například vysoký příjem bílkovin. Ten však podstatně zatěžuje trávení a přetěžovány jsou i ledviny, které jsou bílkovinami zanášeny (je tedy třeba hodně pít). vajíčková dietaMezi výhodami je často zmiňováno i rychlé hubnutí, my si ale dovolíme připomenout, že právě rychlé hubnutí nebývá dlouhodobé a že abychom si váhu udrželi, je nutné hubnout pomaleji, ideálně o 0,5-1 kg týdně, ne tedy o 8 kg za 14 dní, což jsou skoro 2 kg za den.

Mezi další nevýhody patří samozřejmě to, že už po 2 nebo 3 dnech diety nebude strávník moci vejce ani cítit, i když je měl možná před dietou hodně rád. Nezanedbatelná je dnes i finanční náročnost tohoto stylu stravování.

Jídelníček, který by vás měl hned odradit

Ano, už od pohledu by vás měl tento jídelníček odpuzovat, protože na něm není zhola nic dobrého. Pojďme se na něj podívat. Je připraven na 7 dní, druhý týden se opakuje.

Den 1

Snídaně: 3 vejce natvrdo, půl grepu, káva bez cukru

Oběd: 3 vejce, rajče, káva

Večeře: 3 vejce, hlávkový salát s citrónem

Den 2

Snídaně: 3 vejce natvrdo, půl grepu, káva

Oběd: 3 vejce, půl grepu, káva

Večeře: plátek vařeného hovězího masa, rajče, hlávkový salát

Den 3

Snídaně: 3 vejce natvrdo, půl grepu, káva

Oběd: 3 vejce, špenát, rajče, citrónová šťáva

Večeře: pečená ryba, 1 toustový chléb, míchaný salát

Den 4

Snídaně: 3 vejce natvrdo, půl grepu, káva

Oběd: 2 vejce, zeleninový salát, káva

Večeře: 2 telecí nebo jehněčí kotlety, celer, rajče, káva

Den 5

Snídaně: 3 vejce natvrdo, půl grepu, káva

Oběd: zeleninový salát

Večeře: plátek vařeného hovězího masa, celer

Den 6

Snídaně: 3 vejce natvrdo, půl grepu, káva

Oběd: zeleninový salát

Večeře: plátek vařeného hovězího masa, celer

Den 7

Snídaně: 3 vejce natvrdo, půl grepu, káva

Oběd: půl grepu, ¼ grilovaného kuřete, rajče

Večeře: půl grepu, ¼ grilovaného kuřete, celer, mrkev

Závěrem

Během diety musíme nutně zhubnout, protože porce jsou oproti běžnému stravování velmi malé. Navíc je dieta velmi nevyvážená, je omezen příjem sacharidů, kterým se ale nemůžeme po zbytek života vyhýbat a ke správnému fungování organismu je potřebujeme. Jakmile se k jejich konzumaci vrátíme, abychom jedli normálně, dostaví se jojo efekt a veškeré snažení vejde vniveč. Během diety navíc dojde k velkému zatížení trávení i ledvin a tělu takovéto experimenty v zásadě nepřinášejí nic dobrého. Pokud chcete zdravě a efektivně zhubnout, zaměřte se na zdravý jídelníček, na vynechání tučných a sladkých jídel a na pravidelný pohyb. Jen zdravý životní styl vám zajistí dobrý pocit ze sebe samotných. Zkuste to!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close