Tukožroutská dieta. Nestárnoucí klasika, která při hubnutí příliš nepomáhá

0

Slibovaný váhový úbytek 4-5 kg za týden je natolik lákavou vidinou, že se k tukožroutské dietě lidé stále obracejí a doufají, že jim pomůže vyřešit problém s přebývajícími kilogramy. Na krátký čas snad, na konci diety však bude čekat jojo efekt, který umí velmi nepříjemně překvapit. Na druhou stranu můžeme pojmout tukožroutskou dietu jako detoxikaci organismu. A právě takové očištění může přijít vhod (nejen) před hubnutím.

Základem diety je polévka

Základním pilířem tukožroutské diety je konzumace tzv. tukožroutské polévky, která se skládá z cibule, rajčat, zelených paprik, celerové natě a hlávkového zelí, na ochucení je možné přidat bylinky, sůl, pepř a zeleninový bujón. Ingredience je možné přidat v libovolném poměru. K polévce lze jíst i syrovou zeleninu nebo libové maso a rýži.

O polévce se říká, že čím víc jí sníme, tím víc zhubneme, protože je přece tukožroutská, má tedy „žrát tuky“ v našem těle. hamburgerBohužel tomu tak není, ač to název slibuje. Při dietě totiž kvůli nevyvážené stravě hubneme spíše svalovou hmotu a ubývá voda v těle. Tukové buňky v těle zůstanou a po návratu k běžné stravě se opět probudí k bujarému životu.

Z výše uvedeného důvodu nesprávného složení stravy lze tukožroutskou polévku konzumovat maximálně týden. Delší nevyvážená strava už by se mohla neblaze podepsat na organismu.

Recept na tukožroutskou polévku

Jak jsme si již řekli, do polévky můžeme ingredience přidat v libovolném množství a poměru, my vám nabízíme jednu z možných variant.

Co potřebujeme: 5 rajčat, 6 cibulí, 2 zelené papriky, 1 svazek celerové natě, 1 hlávku zelí, 1 zeleninový bujón, bylinky podle chuti

Jak na to:

  • Všechnu zeleninu nakrájíme na kostičky, kromě rajčat dáme všechnu vařit.
  • Rajčata rozmačkáme.
  • Směs zeleniny vaříme zprudka, jakmile dojde k varu, vaříme mírně. Když je zelenina měkká, přidáme rajčata.
  • Dusíme pod pokličkou asi 20 minut.
  • Dochutíme bylinkami, solí nebo pepřem.

Zapomeňte na…

Při tukožroutské dietě rozhodně zapomeňte na příjem jakéhokoli pečiva a alkoholu, také nepočítejte se smaženými pokrmy a slazenými nápoji. Existuje plán na 7 dní, podle kterého se polévka doplňuje dalšími potravinami, například masem, mlékem nebo rýží. Pít můžeme na začátku vodu, kávu a čaj, na konci už jsou povoleny i ovocné šťávy.

Plán na 7 dní vašeho stravování

Jestliže se do jednorázové tukožroutské diety přece jen pustíte, zkuste se řídit tímto týdenním plánem:

1. den – Kromě polévky můžete sníst i 1 kg ovoce (kromě banánů). Pijte vodu, čaj a kávu bez cukru.

2. den – Kromě polévky můžete sníst 1,5 čerstvé zeleniny.

3. den – Kromě polévky si můžete dát ovoce i zeleninu podle chuti. Mezi porcí ovoce a porcí zeleniny však dodržujte alespoň dvouhodinový interval.

4. den – Kromě polévky si můžete dát 1-2 litry odtučněného mléka a 3 banány.

5. den – Kromě polévky je na pořadu dne 300 g vařeného hovězího nebo kuřecího masa a 6 rajčat.

6. den – Snězte 2 porce polévky a přidejte maso a čerstvou zeleninu.

7. den – Snězte alespoň 1 porci polévky a přidejte suchou rýži a čerstvou zeleninu.

rýžeVýhody diety

Výhodou tukožroutské diety je rychlé jednorázové zhubnutí, vždy ale pamatujme, že hubnutí je individuální – někdo během týdne zhubne o 3 kg, někdo o 5 kg. U osob, které se potýkají s nadměrným zadržováním vody, může být výsledek až překvapivě viditelný. Další, co nelze dietě upřít, je její očistný nebo chceme-li detoxikační charakter.

Nevýhody diety

Dieta je velmi nevyrovnaná, dlouho v ní chybí bílkoviny, složené sacharidy a úplně vyloučeny jsou kvalitní tuky, protože i maso se musí připravovat bez nich. Slibovaný příval vitamínů a minerálů také není úplně pravdivý – rozhodně nezískáme tolik vitamínů, kolik bychom si při tomto slibu představovali, některé vitamínů jsou navíc rozpustné v tucích, které při dietě nepřijímáme a tělo je tedy nevyužije.

Tukožroutská dieta může být velmi náročná na psychiku, protože jíst stále jednu a tu samou polévku může svádět k různým stravovacím prohřeškům, kvůli nimž mají potom lidé výčitky svědomí. Kromě toho se může dostavit úzkost a podrážděnost, z fyzického hlediska únava, tělesná slabost až vyčerpanost.

Jako při každé dietě s nevyváženým jídelníčkem, i při této je hrozba jojo efektu téměř 100% po návratu k běžnému stravování. Dieta se také nedoporučuje obézním lidem, kteří by při jojo efektu mohli výrazně přibrat a dostat se tak na ještě vyšší váhu, než jaká byla jejich původní před zahájením diety.

Ano, pokud hubnete do šatů…

Jestliže potřebujete rychle zhubnout do plesových šatů, které v tomto okamžiku nedopnete, může být tukožroutská dieta řešením vašeho problému. Počítejte ale s tím, že jakmile vystřízlivíte z plesu, začnete střízlivět i z diety, až se kilogramy začnou vracet.

Nejlepší cestou, jak hubnout, je dodržovat základní pravidla zdravého životního stylu, tedy správně se stravovat a pravidelně se hýbat. Při rafinovanějších dietách nezhubnete tak rychle jako při dietách „bleskových“, zato si však výsledků budete užívat dlouho. Zkuste to!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close