Nedejte podzimnímu splínu šanci! Připravte své tělo na podzim díky těmto 6 osvědčeným návykům

0

Podzim je pro mnohé z nás nejkrásnějším ročním obdobím. Příroda hraje všemi barvami a sychravé počasí přímo vyzývá k lenošení s šálkem kakaa. Jenže společně s podzimem přicházejí i splíny a nachlazení. Poradíme vám, jak své tělo připravit, abyste se jim vyhnuli obloukem.

1. Objevte zázračnou sílu medu

Nejen, že chutná naprosto skvěle, med navíc dokáže účinně ničit řadu mikroorganismů a posilovat obranyschopnost organismu. Obsahuje vitaminy a prospěšné látky, které příznivě působí na lidský organismus. Vaše tělo ochrání před rýmou, záněty průdušek a horních cest dýchacích. Tělo čistí od toxinů a volných radikálů, které způsobují rychlé stárnutí buněk. Sáhněte po něm už při prvních příznacích nemocí a pro jistotu ho konzumujte jako prevenci. Stačí, když si med přidáte do jídla nebo do čaje (pozor – ne ale do toho vroucího, jinak by ztratil své účinky, přidávejte do zchladlého čaje) jako prevenci a použít ho jako léčebnou kůru, když na vás přijde nemoc.

Med je takovým malým přírodním zázrakem, který byste rozhodně měli zařadit do jídelníčku

2. Nadopujte se vitamíny

Čím sychravěji venku je, tím více byste měli své tělo zásobovat pořádnou dávkou vitamínů. Soustřeďte se proto na pravidelný příjem ovoce a zeleniny. Nedokážete do sebe dostat více než jeden kousek ovoce denně? Nevadí, dopřejte si stoprocentní ovocné a zeleninové šťávy, nejlépe čerstvě odšťavněné. Nejen, že vitaminy podpoří váš imunitní systém, ale hlavně nakopnou váš organismus a hned vám bude lépe. Zejména citrusy dokáží díky vitaminu C zatočit s únavou.

3. Dopřejte si odpočinek ve wellness

Kdy jindy se nechat hýčkat, než když venku vydatně prší, a nic jiného se tak ani dělat nedá? Vyrazte po práci vypnout“ do sauny či páry anebo si s partnerem nebo kamarádkou naplánujte víkendový wellness pobyt. Nedejte stresu šanci a vyžeňte podzimní depky pomocí zasloužené relaxace.

4. Síla dřímá v zeleném čaji

Jste na podzim malátní a horko těžko v sobě probouzíte alespoň trochu energie? Zařaďte do svého režimu pravidelnou dávku zeleného čaje. Nejen, že povzbudí vaše tělo i mysli, ale funguje také jako přírodní antioxidant. Působí jako prevence před podzimními chmury i nachlazením. Skvěle vás po ránu nakopne, večer ho ale raději nepijte – mívá až několikahodinové povzbuzující účinky.

Na podzim se také hýbejte a travte čas na čerstvém vzduchu

5. Bez pohybu to nejde

Do podzimního programu byste rozhodně měli zapojit sportování. Jenom vitaminy na dodání energie nestačí, skvělou náladu vám zajistí pravidelný pohyb. Vyrazte s partnerem do tanečních, vytáhněte kamarádku na bazén anebo se protáhněte na lekci power jógy. Alespoň třikrát týdně si zasportujte a podzimní splín nebude mít šanci.

6. Nadechněte se čerstvého vzduchu

Neseďte celý den v kanceláři nebo doma u televize. Obujte tenisky nebo vycházkové boty a vydejte se na procházku. Utřídíte si myšlenky, nadechnete se čerstvého vzduchu a posílíte svůj imunitní systém. Půlhodinová procházka každý den vám prospěje a zažene chmury z nevlídného počasí.

Nedovolte špatné náladě a nepříjemným bacilům, aby vám kazily radost z krásného podzimu. Zařaďte do svého programu uvedené návyky a užijte si tohle roční období v klidu a s nohama v teple. Třeba právě v sauně.

Sdílej:

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close