Mango – hubnutí a zdraví s nádechem exotiky

1

Mango je ovoce, které si můžeme s klidem dopřát i při hubnutí. Kromě toho, že nám pomůže s nadbytečným tukem, je také hotovou vitamínovou bombou a obsahuje celou řadu minerálních látek. Aby nám nezevšednělo, můžeme ho servírovat na více způsobů a užít si jeho chuť jednou tak, podruhé jinak.

Ovoce neznámého původu

Mango je tropické ovoce, jehož původ není zcela přesně znám. K nám se ovšem dostává z jižní a jihovýchodní Asie. Bohužel na něj i v dnešní mangoesdobě pohlížíme trochu nedůvěřivě a popularitu mangu nepřidají ani tvrzení typu „všechno to tropické ovoce chutná skoro stejně“. Mnozí mu ale doslova propadnou, jen co ho ochutnají.

Proč si čas od času mango dát

Nemusíte patřit k milovníkům manga, své tělo potěšíte přílivem vitamínů, i když si ho dáte jen jednou za čas. Mango obsahuje celou řadu vitamínů a minerálních látek. 82 % manga je tvořeno vodou a toto ovoce je skvělým antioxidantem (snižuje pravděpodobnost vzniku a udržování škodlivých látek v těle). Podívejme se na výčet výhod, které mango nabízí:

  • vitamín A – dobrý vliv na zrak, vidění v šeru a rozlišování barev
  • vitamíny skupiny B, především B6 – podpora metabolismu sacharidů a tuků
  • vitamín C – prevence onemocnění srdce a cév, podpora imunitního systému
  • vitamín E – prevence ateriosklerózy, snižování hladiny LDL tuku, správné hojení ran
  • karoten – předchází vzniku karcinomu, prevence kardiovaskulárních onemocnění
  • draslík – snižuje krevní tlak, udržuje přirozené napětí svalů
  • hořčík – správné soustředění, fungování svalů, prevence svalových křečí a bolestí hlavy, pomáhá nám překonat stres
  • mangan – zasahuje do přeměny cukrů, hladiny cholesterolu, hormonů štítné žlázy a pohlavních hormonů
  • měď – předchází chudokrevnosti, otokům a poškozování kostí
  • zinek – napomáhá při syntéze bílkovin, zvyšuje odolnost vůči stresu

Dále můžeme konzumací manga omezit riziko vzniku zánětu sliznic, můžeme jím podpořit zdravý spánek, zvýšit kvalitu nehtů, vlasů a kůže. Mango působí mírně projímavě, proto ho můžeme využít i při potížích s vylučováním.

Jak se hubne s mangemmango-rice

Dejme jednou provždy sbohem stereotypní myšlence, že ovoce do diety nepatří. Jsou samozřejmě druhy ovoce, které si při dietě odpustíme a dobře uděláme, neplatí to však pro všechny z nich. Mango je jednou z výjimek, které si můžeme bez obav dopřát v přiměřeném množství, a to k snídani nebo dopolední svačině.

Kouzlem manga, které nám pomáhá hubnout, je jeho schopnost rozkládání nadbytečných tuků v těle a oddalování růstu nových tukových buněk.

Mango má mnoho tváří

Mango si můžeme dokonale vychutnat samotné, nejlépe vychlazené, nebo s jogurtem. Může se však také stát vynikající ingrediencí do pomazánek, výtečný je džem z něj vyrobený nebo mangové chutney, které se skvěle hodí k rybám a jinému masu. Neméně chutnat nám může v koktejlech, a to alkoholických i nealkoholických.

Zdravý a neotřelý nápad na servírování manga

Abychom vám ukázali, že se dá mango využít v kuchyni více způsoby, nabízíme vám recept na mangové pohárky. Doufáme, že vás nadchnou stejně jako nás.

Co potřebujeme: 1 mango, mletý kardamon, broskve na ozdobení, 25 g třtinového cukru, 200 ml kokosového mléka, 1 lžíci limetkové šťávy (může být i citrónová)

Jak na to:

  • mango oloupeme, vypeckujeme a nakrájíme na malé kousky
  • společně s kokosovým mlékem, cukrem a limetkovou (nebo citrónovou) šťávou rozmixujeme
  • na dno připravených misek (pohárků) můžeme poklást kousky broskví, nejlépe plátky
  • do misek vlijeme rozmixovanou směs a dáme asi na hodinu do ledničky
  • před podáváním můžeme pohárky nebo misky dozdobit broskvemi, které zbyly
  • posypeme kardamonem a podáváme

Náš tip! Aby broskve po nějaké době nezhnědly, potřeme je limetkovou nebo citrónovou šťávou.

Vyzkoušejte náš recept, případně mango samotné. Může se jednoduše stát, že na něj už nikdy nedáte dopustit a obohatíte svůj jídelníček o další zdravou surovinu. Ať už se rozhodnete pro jakékoli jeho zpracování, přejeme vám dobrou chuť!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

  • TERKA P.

    Mango miluju, i sušený!!! Recept zkusím 🙂

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close