Jarní detox: Víte, jak na něj? Poradíme vám!

0

Na opravdové jaro si sice musíme ještě chvíli počkat, s přípravou na jarní detox ale můžeme už bez problémů začít. Chcete raději pít ovocné šťávy, nebo odlehčit jídelníček? Záleží na vás. Vyberte si ze dvou nejznámějších detoxových kúr a zjistěte, jaká jsou jejich pozitiva a co vám naopak může uškodit.

Šťáva vás odlehčí

Protože neustále vdechujeme škodlivé a toxické látky, kouř a jiné nečistoty, je důležité čas od času přistoupit k čisticímu procesu. Čím jsme starší, tím je pro naše těla těžší samovolně se těchto toxinů zbavovat. Proto přichází na řadu očista zevnitř. Kromě toho má spoustu dalších pozitivních účinků:

  • pomáhá na bolest kloubů,
  • zmírňuje projevy astmatu,
  • bojuje s chronickou únavou,
  • uleví od menstruačních bolestí,
  • zbaví vás špatného dechu,
  • zmírní bolesti hlavy,
  • pozitivně působí na kožní problémy,
  • pomůže vyřešit močové problémy.

Zkuste detox pomocí ovocných a zeleninových šťáv.

A jak s takovým šťávovým detoxem začít? V podstatě jde o to, že po nějakou dobu budete pít pouze ovocné nebo zeleninové šťávy. Tyto detoxy mívají různou délku, obecně se ale doporučuje, aby šťávový detox byl krátkodobý. V opačném případě by se s jeho následky vyrovnávalo vaše tělo mnohem déle.

Šťávový detox krok po kroku

Týden před detoxem jezte odlehčená jídla a nezpracované potraviny. Ideálně vůbec nekonzumujte maso nebo přejděte na veganskou stravu. Každý den vypijte smoothie a minimálně jeden džus. Díky tomu své tělo připravíte na půst. Není to nutné, ale detox pak zvládnete mnohem lépe.

Při samotném detoxu pijte vždy pouze čerstvé šťávy. Zaměřujte se spíše na zeleninové nápoje, ovocnou šťávu zapojte pouze jednou za den. Celkový počet šťáv denně bývá 4, v případě potřeby můžete vypít i více. Obvykle ale stačí jedna na snídaní, oběd, večeři a svačinu.

Při půstu pijte spoustu vody, aby se tělo rychleji a efektivněji vyčistilo. Zároveň dostatečně odpočívejte. Vaše tělo potřebuje energii, aby detox zvládlo. Nemusíte se samozřejmě připoutat k posteli a ani se nehnout, pokud ale chcete cvičit, raději volte aktivity, jako je pilates, jóga nebo procházky.

Vedlejší účinky jsou přirozenou součástí

Během detoxu se můžete setkat s vedlejšími účinky, jako je únava, bolest hlavy, nevolnost, stejně jako příznaky chřipky, rýma a bolest kloubů. Ničeho se nelekejte. Jde o důkaz, že se vaše tělo čistí. Stačí zvolnit a odpočívat.

Důležitý proces nastává i po detoxu. Na „vepřo knedlo“ si totiž budete muset chvíli počkat. První jídlo by mělo sestávat z raw polévky, smoothie nebo zeleninového salátu. Lehká jídla konzumujte následující dva až tři dny. Úplně se vyhněte smaženým pokrmům, těžkým masům, sýrům a oleji. Každý den můžete také zapojit jednu šťávu, aby se tělo s následky detoxu vyrovnalo snadněji.

Odlehčete jídelníček – odlehčíte sebe

Pokud se na šťávové procedury necítíte nebo se jednoduše nechcete vzdát pevného jídla, můžete vyzkoušet další oblíbený způsob detoxu. Stačí odlehčit jídelníček.

Jsme mnohem více než to, co jíme. Ale jídlo má na naše zdraví a celkový stav velký dopad. Tohoto typu detoxu se vůbec nemusíte bát. Spočívá v tom, že ze začátku budete konzumovat pouze zeleninu a postupně budete přidávat další a další suroviny. Vyhněte se ale zpracovaným potravinám a nezdravým surovinám.

Mrkev skvěle odlehčí váš jídelníček.

Které potraviny vám pomohou vyčistit tělo:

  • špenát,
  • kapusta,
  • brokolice,
  • mrkev,
  • květák,
  • mungo fazole,
  • spirulina,
  • citrón,
  • pomeranč,
  • česnek,
  • semínka a oříšky – dýňová semínka, sezamová semínka, mandle, vlašské ořechy…

Jaké zásady dodržovat při detoxu

V jednoduchosti je síla. Platí to i pro odlehčení jídelníčku. Nic zbytečně nekomplikujte. Naopak skvěle si pochutnáte na pokrmech obsahujících jen minimum ingrediencí, které ale musí být kvalitní. Zároveň se naučte jíst pomalu a opravdu si vychutnat každé sousto. Soustřeďte se na chuť a všechny vůně.

Při detoxu je důležitá pravidelnost. Jezte vždy ve stanovenou hodinu a dohlédněte na to, abyste jedli vždy dříve než za čtyři hodiny po předchozím pokrmu.

Na odlehčení jídelníčku není nic složitého. Stejně tak i šťávový detox zvládnete bez problémů. Připravte se na jaro a dopřejte svému tělu péči, jakou si zaslouží. Vnější část těla také čistíte pravidelně, tak proč zanedbávat tu vnitřní?

Stáhněte si e-book a začněte se zdravou výživou ještě dnes.

Sdílej:

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close