Jak si užít Vánoce a nepřibrat? Zjistili jsme to za vás

0

Opakuje se to každý rok. Říkáte si, že tentokrát se budete držet zpátky a cukroví se ani nedotknete. Anebo že každý týden naběháte desítky kilometrů. A pak ležíte u televize, sladkosti do vás padají jak volební lístky do urny a po Vánocích vám zbudou jen oči pro pláč a kila pro ještě větší pláč.

Nezoufejte, připravili jsme pro vás tipy, se kterými si užijete Vánoce bez zbytečného přibírání. Základ je se nestresovat.

Vyměňte nezdravé cukroví za zdravé varianty

Kdo vám řekl, že si o Vánocích nesmíte dopřát ani gram cukroví? Zamkněte ho za taková slova do sklepa, společně s kalorickými a nezdravými bombami. S klidným srdcem a spokojeným žaludkem si totiž můžete vychutnat zdravé cukroví.

Už dávno neplatí, že co je zdravé, to ani Pinďa nežere. Naopak, veganské a bezlepkové vanilkové rohlíčky, kokosové kuličky nebo jiné skvosty vám zachutnají tak, že si po cukru ani nezastesknete.

I mlsat se dá přes Vánoce zdravě.

Nezakazujte si všechny sladkosti – jenom je omezte

Pokud vaše tělo přece jen cítí „absťák“ po cukru anebo už nemáte výmluvu, která by platila na babičku a její „A proč si nedáš ani kousek? Není ti špatně? A já se s tím tak dlouho peču…”, tak si s chutí pár kousků cukroví dejte. Bude vám tak mnohem lépe, než kdybyste se staženým žaludkem a slzami v očích pozorovali zbytek rodiny, jak si dopřává vyhlášené marokánky.

Víte, jak to s cukrovím nepřehnat? Ke každému kousku si nejprve přivoňte a vychutnejte si ho tak, jako by měl být poslední. Garantujeme vám, že s takovou určitě nespořádáte celý plech.

Jak na slavnostní obědy – nejprve si naložte zeleninu

Slavnostní oběd pravděpodobně nebude jen jeden. Ani dva. Aby vám tučné pochoutky nezkazily celoroční snahu, nejprve si na talíř vždy naložte zeleninu nebo zdravější část pokrmu. Teprve poté přidejte zbytek v menším množství. Rovnováha je základ.

Najděte si parťáka

Máte kamarádku nebo kolegyni, která se vánočního obžerství děsí více než vy? Táhněte za jeden provaz (nebo spíš digitální váhu). Domluvte se, že se přes svátky budete hlídat a zajdete třeba i párkrát společně cvičit. Ale ne, že budete svůj žal nad nedostatkem cukroví utišovat na dně láhve. V té je totiž často mnohem více cukru než v lineckém.

Hubnutí nechte až na příští rok; hlavně ale začněte včas.

Nezačínejte hubnout v prosinci

Pokud jste novoroční předsevzetí odkládali tak dlouho, až vám začátek cvičení vyšel na prosinec, raději to ještě o měsíc odložte. Začínat s hubnutím v prosinci je totiž hloupost. Jedině byste se zbytečně vystresovali a mělo by to opačný efekt. Přes svátky to nepřehánějte nejen s cukrovím a tučnými jídly, ale ani s přehnanou fyzickou aktivitou a kontrolováním váhy. Vždyť jde nakonec hlavně o to, abychom si svátky užili v klidu a pohodě.

Pokud dodržíte naše rady, nemusíte se po vánočních svátcích děsit při pohledu na váhu. Stejně tak se ale připravte na to, že jedno dvě kila nahoru nejsou žádná tragédie a že se s nimi musí tak trochu počítat. Však od čeho máme novoroční předsevzetí? Jenom s nimi v novém roce začněte o něco dříve.

Sdílej:

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close