Jak se zotavit ze střevní chřipky a vrátit se k pestré stravě? Poradíme vám

0

Bolest hlavy a svalů, zvýšená teplota, únava, pocity na zvracení, nevolnost, křeče břicha a průjem. Střevní chřipka není nic příjemného. Sice většinou platí, že při vhodné dietě a pitném režimu se z oslabení organismu dostanete brzo, určitě byste to ale neměli podceňovat. Samotné zotavení může trvat i déle než střevní chřipka.

Se střevními onemocněními se nejčastěji setkáváme na jaře a v zimě, šíří se rychle kapénkovou infekcí. S dietou a pitným režimem střevní chřipku snadno překonáte, opatrní byste ale měli být i s následným přechodem na pestrou stravu. Jak na to?

Naordinujte si dietu

Oslabenému organismu bude trvat déle, než se úplně zotaví. Naplánujte si dietu, abyste zvládli návrat k běžné zátěži. První den se doporučuje nejíst vůbec a pouze pít bylinné nebo černé zchlazené čaje. Další dva dny jsou pro konzumaci vhodné suchary nebo pečivo, od čtvrtého a pátého dne můžete postupně přidávat například bramborovou kaši, rýži nebo ovoce (banány, jablka). Nic neuspěchejte, na normální stravu byste měli přecházet postupně a pozvolna. Při konzumaci proto nejprve snězte jen několik soust a nechejte je v ústech dobře rozmělnit. V případě rychlého hltání by trávicí trakt nemusel pokrm správně zpracovat.

Na pevnou stravu přecházejte zvolnaPři přechodu na pevnou stravu pamatujte také na dostatečný příjem tekutin. Dejte si pozor, aby váš organismus nebyl naopak dehydratovaný.

Čemu se vyhnout

Při zotavování ze střevní chřipky byste se některých potravin měli úplně vyvarovat. Patří mezi ně hlavně mléčné výrobky, střeva totiž nemusí laktózu vhodně přijmout. Zařaďte proto do jídelníčku raději potraviny s nižším obsahem laktózy anebo bezlaktózové varianty. Dále se vyhněte sladkostem, smaženým pokrmům a zejména tučným jídlům.

Po odeznění akutních problémů můžete přidat libovou šunku, hovězí nebo kuřecí vývar, dušenou zeleninu a zakysané mléčné výrobky s nižším obsahem tuku. Potraviny ale zařazujte postupně a pozvolna.

Nic neuspěchejte, i pokud se už cítíte dobře, raději dietu dodržujte ještě týden nebo dva, abyste se vyhnuli závažnějším potížím.

Sdílej:

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close