Jak obelstít chuť na sladké

0

Čokoláda, karamel, cukrovinky… Nikdo netvrdí, že skvěle nechutnají, ale při hubnutí ještě nikomu nepomohly.

Pomyšlení na sladkou tečku po jídle se asi nikdo z nás nevyhne, stejně tak pokušení vyjíst večer celou ledničku. Věřte nám ale, že chutí na sladké se dá zbavit! Stačí jen pochopit jejich příčiny.

Příčiny chuti na sladké:

  • Nepravidelné stravování. Nedělejte mezi jídly intervaly delší než 2-3 hodiny.cupcakes
  • Nedostatek bílkovin. Vyhněte se jídlům, která nabízejí převážně jednoduché sacharidy, nebo pokrmům bez tuku.
  • Konzumace potravin s vysokým glykemickým indexem. Zaměřte se na potraviny s nízkým glykemickým indexem, které nezpůsobují výkyvy hladiny cukru v krvi. Po konzumaci potravin s vysokým glykemickým indexem dochází brzy k vyčerpání cukru a přichází chuť na sladké.
  • Nízký energetický příjem během dopoledne. Jezte dopoledne i v případě, že nepociťujete hlad. Pokud se nenajíte, tělo si bude o to víc žádat odpoledne.
  • Celkový nízký energetický příjem. Nemáte čas hlídat, kolik energie jste přijali a kolik jste jí spálili, a tak se snažíte jíst méně, abyste nejedli moc? I z toho ale plynou chutě na sladké.

A co s tím?

K dalším rizikovým faktorům patří hladovění a přejídání, stres, nedostatek spánku, nedostatečný pitný režim, nedostatek vlákniny ve stravě, automatické nakupování sladkého aj.

Doporučujeme: Zatočte jednou pro vždy s chutěmi na sladké dodržováním jednoduchých pravidel. Základem je pravidelný příjem energie a konzumace potravin s nízkým glykemickým indexem, které nerozbouří hladinu cukru v krvi jako vichřice moře.

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close