Dýňové radovánky jsou tady! Přečtěte si 6 důvodů, proč byste měli jíst dýni a jak prospěje vašemu zdraví

0

Na podzim jako by se s nimi roztrhl pytel. Dýně jsou všude. Můžete si je vychutnat v polévce, zdravém salátu, ale i výborném caffè latte. Jestli jste této pochoutce ještě nepropadli, je čas začít. Dýně má totiž spoustu benefitů.

Nejznámější druhy dýně

Dýně není jen jedna, ani dvě, ale existuje spousta druhů. Všechny jsou něčím výjimečné a mají pozitivní účinky na naše zdraví. Jaké dýně známe?

  • Hokkaidó – hit posledních let a nejoblíbenější odrůda vůbec. Hokkaidó dýně se nemusí loupat a je proto radost s ní v kuchyni pracovat.
  • Špagetová dýně – tato dýně mívá krémovou, žlutou nebo oranžovou barvu a kulovitý či protáhlý tvar. Špagetová se jí přezdívá proto, že její dužina připomíná špagety.
  • Muškátová dýně – láká na silnou chuť a zajímavé tvary, které se skvěle vyjímají jako dekorace. Mívá zelenou, krémovou a hnědou barvu. Muškátová dýně má pevnou strukturu a používá se například do orientálních jídel.
  • Máslová dýně – díky hruškovitému tvaru má tato dýně velké množství dužiny, dá se proto využít nejefektivněji. Ze všech dýní je nejsladší, nejlepší na pečení a obsahuje spoustu vitaminu A a C.
  • Dýně Goliáš – znáte je ze zahrádek od maminek a babiček nebo je možná pěstujete sami. Dýně Goliáš váží až 30 kilogramů a využívá se většinou na zavařování nebo výrobu džemů.Dýně snižuje hladinu cholesterolu

6 důvodů, proč jíst dýni

Dýně skvěle chutná a dobře vypadá. Navíc má spoustu dalších zázračných účinků.

1. Dýňová semínka jsou plná antioxidantů

Olej, který semínka obsahují, je bohatý na antioxidanty. Ty pomáhají chránit před volnými radikály a zpomalují stárnutí. Taky obsahuje spoustu vitaminu A, který je důležitý pro zdraví očí i imunitu.

2. Skoro celá dýně je jedlá

Dužina, semínka, květy i mladé listy. To vše se dá u dýně zpracovat a zkonzumovat. Pokud sáhnete po dýni Hokkaidó, tak ji ani nemusíte loupat a spotřebujete ji opravdu celou.

3. Zahání hlad

Dužina obsahuje až 90 % vody. Zároveň je dýně bohatá na sacharidy a bílkoviny. Skvěle vás zasytí na dlouhou dobu a přitom je velmi zdravá. Dýně je dietní potravina, můžete ji proto jíst často a ve velkém množství.

Dýně je skvělá na pleť a snižuje depresi.

4. Je skvělá na pleť

Dýně obsahuje spoustu vitaminu C, který nejen podporuje imunitní systém, ale také pomáhá při výrobě kolagenu. Vaše kůže tak získá zdravý lesk a pružnost.

5. Snižuje hladinu cholesterolu

Protože je dýně bohatá na bílkoviny, dokáže účinně snižovat hladinu cholesterolu a navíc zlepšovat celkovou činnost mozku.

6. Zahání depresi

Podzim s sebou kromě sychravého počasí přináší i tendence mít skleslou náladu. Dýně vám s tím pomůže bojovat. Obsahuje totiž chemickou sloučeninu L-Tryptofan, která navozuje příjemné pocity a zabraňuje depresím.

Není divu, že dýni teď vidíme na každém kroku. Vyrazte na farmářské trhy a pořiďte si tu svou. Chvíli vám může sloužit jako dekorace a pak si ji vychutnáte v lahodných pokrmech. V dalším článku vám prozradíme, jak dýni zpracovat a co si z ní můžete připravit.

 

Stáhnout 6 receptů z dýně

 

Sdílej:

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close