Dieta Štefana Margity a její jídelníček – rychlé hubnutí s nejasným výsledkem

2

Pevně daný sedmidenní jídelníček a jeho opakování. Příslib shození 10 kilogramů během dvou týdnů. Je možné, aby nám nová hmotnost po skončení diety dlouhodobě vydržela, nebo se budeme za měsíc divit a při pohledu na váhu nám bude do breku? Jak vlastně funguje dieta Štefana Margity?

Hubnutí podle operního pěvce

Češi se mohli několikrát podivit nad zběsilým tempem Margitova hubnutí a odpověď dostali dvakrát. Poprvé přišel pěvec se svou dvoutýdenní dietou, podruhé uznal, že existuje i rozumnější cesta, jak dosáhnout lepší kondice, a tou je zdravá a vyvážená strava. K té Průvodce výživou samozřejmě doporučuje i pohyb.

Několik pravidel diety Štefana Margity

Štefan Margita nastolil několik obecných pravidel, kterými se musíme řídit po celou dobu diety. Pravidla jsou následující:

  • pít velké množství vody a bylinných čajů
  • omezit sůl a koření (pozor, sůl je obsažena i v minerálních vodách)
  • vynechat z jídelníčku cukr
  • vynechat jakýkoli alkohol

Poněkud náročnější týdenní jídelníček

Pro dietu je pevně daný jídelníček na 7 dní, který po skončení ještě jednou opakujeme, abychom dietu drželi přesně 2 týdny. A jak jídelníček vypadá?

Den první

Snídaně: černá káva (bez cukru a mléka)

Oběd: 2 natvrdo uvařená vejce a libovolné množství dušeného špenátu

Večeře: grilovaný steak a libovolné množství hlávkového salátu

Den druhý

Snídaně: černá káva a rohlík

Oběd: kuřecí steak a libovolné množství hlávkového salátu, pomeranč

Večeře: šunka v libovolném množství

Den třetí

Snídaně: černá káva a rohlíkrajcata

Oběd: 2 natvrdo uvařená vejce a libovolné množství hlávkového salátu a rajčat

Večeře: šunka v libovolném množství

Den čtvrtý

Snídaně: černá káva a rohlík

Oběd: 1 vařené vejce, libovolné množství mrkve a ementálu

Večeře: bílý jogurt, jablko a pomeranč

Den pátý

Snídaně: černá káva, strouhaná mrkev ochucená citrónem

Oběd: dušená ryba, libovolné množství rajčat

Večeře: vepřový steak, libovolné množství hlávkového salátu

Den šestý

Snídaně: černá káva a rohlík

Oběd: libovolné množství grilovaného kuřete

Večeře: 2 natvrdo uvařená vejce, libovolné množství dušené mrkve

Den sedmý

Snídaně: neslazený čaj s citrónem

Oběd: libovolné množství ovoce

Večeře: grilovaná ryba, libovolné množství zeleninového salátu

Během druhého týdne opakujeme jídelníček z předchozích dní.

Výhody a nevýhody diety Štefana Margity

steakAsi jako každá dieta, i tato má své výhody i nevýhody. Mezi klady můžeme bezpochyby zařadit konzumaci libovolného množství zeleniny, drůbeže a ryb. Pozitivní je také to, že během diety omezujeme množství soli a sacharidů, nekonzumujeme alkohol a dodržujeme dostatečný pitný režim (avšak zpravidla proto, abychom zahnali pocit hladu).

Nevýhod má dieta bohužel také několik a rozhodně nejsou zanedbatelné. Strava je nevyvážená – během snídaně získáme jen velmi málo energie, kdežto večer se můžeme najíst dosyta, a pokud si po dni plném hladovění dopřejeme přemíru zeleniny, snadno se může stát, že nám bude těžko. Jíme pouze 3x denně, což je málo. Odborníci totiž doporučují jíst 5-6x denně. V jídelníčku není zajištěn přísun dostatečného množství vlákniny, budou nám chybět vitamíny a minerály. Pokud dietu držíme takto krátce, nedostatek živin se tolik neprojeví, ale velmi si tím rozhodíme trávení. Jakmile se po čtrnácti dnech vrátíme k normální stravě, tělo se bude z takového šoku vzpamatovávat opětovným tloustnutím.

Shrnutí

Tuto dietu můžeme držet, pokud potřebujeme zhubnout rychle. S tím, že by nám ale váha vydržela i po skončení diety, počítat nelze. Dieta Štefana Margity je sice možná populární, nikoli však zdravá a dlouhodobě prospěšná. Během diety dochází k úbytku cca 0,5 kg denně, pro dlouhodobý efekt hubnutí se však doporučuje úbytek cca 0,5 kg týdně.

Jestliže chcete zhubnout a shozené kilogramy během měsíce po skončení diety nenabrat, vřele vám doporučujeme pomalé hubnutí, pravidelnou a vyváženou stravu a pohyb alespoň 3x týdně po dobu 40-60 minut. Pomalý váhový úbytek je dlouhodobě mnohem stabilnější, než rychlé a fascinující hubnutí.

Vytrvejte ve svém snažení hubnout a vyberte si dietu, která vám pomůže shodit přebytečné kilogramy, ale také prospěje vašemu zdraví!

Sdílej:

O Autorovi

Málokoho by napadlo úmyslně si ubližovat. Vybírejme si proto z nepřeberného množství potravin ty, které nám nejen neubližují, ale ty, které nám dokonce prospívají a blahodárně působí na naše tělo i mysl.

  • Labužnice

    Tahle dieta zní dobře a že dietu potřebuju jako sůl. Ale máte s tím někdo zkušenosti? Mně připadá třeba naprosto hrozný cpát se při dietě pečivem, natož bílejma rohlíkama.

  • V. W.

    Můžu potvrdit, že tato dieta funguje a většina jejích kritik je neoprávněná. Jo-jo efekt záleží do značné míry na vás samotných – zhubnul jsem opravdu za 2 týdny slíbených 9 kg. V rámci jo-jo efektu jsem přibral zpět 2,5 kg. Je to první dieta, u které jsem neměl hlad s výjimkou dvou dopolední, kdy je k snídani jen černá káva. Navíc mi vyhovovalo, že jsem se necítil unavený a bez energie jako při jiných dietách a mohl jsem při ní i po ní v pohodě sportovat. Výtky, že se při ní jí jen třikrát denně, jsou nesmyslné – vzhledem k tomu, že jíte hodně zeleniny, nemusíte ji jíst najednou, ale dávkovat si ji postupně – efekt je stejný. Prostě, když si oběd rozdělíte na tři díly a jíte ho cca po dvou hodinách, nemáte pocit hladu a organismus spaluje postupně.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close