5 tipů, jak si vytvořit efektivní tréninkový plán

0

Asi to sami znáte – začnete cvičit a po čase přichází nuda, rutina nebo vám prostě dojdou nápady a s aktivitou seknete. Přitom stačí, když si vytvoříte takový tréninkový plán, se kterým vás cvičení bude bavit. Není to utopie. Dáme vám pět tipů, podle kterých si sami můžete vytvořit efektivní tréninkový plán.

1) Určete si jasný a reálně dosažitelný cíl

Ne, za dva týdny opravdu nezhubnete pět kilo, i když to tvrdili v tom super novém videu na YouTube. Jakmile dva týdny dřiny uplynou a vy neuvidíte výsledky, není divu, že vás cvičení zrovna nenadchne. Proto si hned na začátku určete cíl, kterého můžete reálně dosáhnout. Necvičte ale také jen tak pro nic za nic, bez představy, co chcete dokázat. Sami si určete, co by mělo být cílem vašeho snažení a pracujte na tom, abyste toho dosáhli.Při cvičení postupujte krok po kroku

2) Vytvořte si postupný plán krok po kroku

Tento bod souvisí s tím předchozím. Jakmile jste si, ideálně na papír, zapsali svůj cvičební cíl, je na čase ho naplnit. A to se vám bude dělat mnohem lépe, pokud si plán rozdělíte na několik fází. Určete si, čeho chcete dosáhnout do konce měsíce, jak byste na tom měli být za půl roku a podobně.

3) Určete si dny a čas, kdy budete cvičit

S přesným časovým plánem se vám bude cvičit mnohem lépe, a to zejména když máte omezené časové možnosti. Naplánujte si, kdy vyrazíte do fitka, v kolik hodin si půjdete zaběhat a které dny můžete chodit plavat. Přidejte si kromě dní i přesný čas, nebudete pak mít výmluvu na trénink nedorazit.

4) Vytvořte si trénink, který vás bude bavitZvolte si takové cvičení, které vás bude bavit

Není nic horšího, než když vás sportovní aktivita nudí nebo se do ní musíte příliš nutit. Sport by vás měl vždy bavit a úplně ideální je, když se na cvičení budete téměř vždycky těšit. Kdo tvrdí, že musíte běhat, když vás to nebaví. Zajděte si na bazén nebo na squash a po čase aktivity obměňujte, ať neupadnete do stereotypu.

5) Nezapomeňte na odpočinek

Sportovat se musí, odpočívat ale také. Nic se přece nemá přehánět. Rozhodně proto necvičte každý den, tělo vždy potřebuje nějaký čas na regeneraci. Ta může být také v aktivním duchu – vyrazte třeba do sauny, zrelaxovat se do vířivky anebo na dlouhou procházku s rodinou.

Nemusíte utrácet za tréninkový plán od trenérů, stačí dodržovat pár jednoduchých tipů, aby vás cvičení stále bavilo a přinášelo výsledky. Budeme držet palce!

Sdílej:

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close