5 důvodů, proč posilovat zádové svaly

0

Posilování zad nepatří zrovna k nejoblíbenějším činnostem ve fitness centrech. Zejména ženy se raději zaměřují na cviky na břicho a hýždě, případně častější kardio aktivity. Jenže zrovna záda byste při tréninku vynechávat neměli.

Zádové svaly patří mezi partie, které bývají často ochablé. Sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu mohou vést až k chronickým bolestem zad a krční páteře. Nestačí si zajít k masérovi, který bolesti pouze uleví. Naopak byste se měli zaměřit na pravidelné a správné posilování zádových svalů. Nejen, že se postupně zbavíte bolesti, přinese vám to i další výhody. Představíme vám je v následujících bodech.

  1. Zlepšíte pohyblivost určitých úseků páteře

Sedíte celý den u počítače a hýbete se maximálně při chůzi do auta? Není divu, že vás trápí problémy se zády. Pravidelné a správné posilování zádových svalů vede ke zlepšení pohyblivosti určitých úseků páteře. Zároveň po celém dni sezení ulevíte namožené páteři.

Známe pět důvodů, proč byste měli posilovat i záda

  1. Posilujete další svaly

Posilováním zad nezapojujete pouze jeden sval. Naopak, procvičujete celou skupinu, a k tomu svaly jiných partií. Na zádech jsou čtyři vrstvy svalů. Přidávají se k nim paže, ramena, a v případě, že děláte komplexní cviky, tak i stehna a hýždě.

  1. Zlepší se vám držení těla

Za bolesti zad a špatné držení těla můžou ve většině případů ochablé zádové svaly. Tím, že se na ně zaměříte a správně je procvičíte, zlepšíte držení ramen, hlavy a celkové držení těla.

  1. Posílíte svaly středu těla

Toužíte po plochém břichu? Bez pevného středu těla se k němu nedopracujete. Díky komplexním cvikům na záda v kombinaci se správným dýcháním se aktivuje střed těla a svaly hluboko kolem páteře. Posílíte tak core (střed těla) i při cvičení zad.

Posilování zádových svalů vás zbaví otravných bolestí

  1. Spalujete více tuků

V případě posilování zad platí stejná pravidla, jako při posilování ostatních partií. Pokud se snažíte zhubnout, nestačí dělat stále dokola kardio. Naopak byste měli zapojit i posilování, během kterého také spalujete. A při cvičení zad to platí dvojnásob, protože se do energetického výdeje zapojuje mnoho svalů. Vysoký výdej energie vede k ubývání na váze a hubnutí.

Příště, až vyrazíte do posilovny, zapojte kromě posilování oblíbeného břicha i zádové svaly. Ulevíte si od bolesti a získáte krásný postoj, který nezničí ani dlouhé vysedávání u počítače.

Sdílej:

O Autorovi

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close