5 důvodů, proč nadměrné cvičení škodí

0

Slýcháme to už od nepaměti, všeho moc škodí. Výjimkou není ani nadměrná fyzická aktivita, ač by se to mohlo zdát překvapivé. Pokud si myslíte, že čím více budete cvičit, tím rychleji zhubnete nebo naberete svaly, musíme vás vyvést z omylu. Je to právě naopak – nadměrným cvičením si můžete přivodit potíže.

Důvody, proč je nadměrné cvičení škodlivé

Snad nejznámější příklad vyčerpání organismu, který vedl k úmrtí, je případ řeckého běžce Feidippida. Ten zemřel vyčerpáním poté, co údajně uběhl více než 40 kilometrů z bitevního pole v Marathónu do Athén, aby zde oznámil vítězství nad Peršany. Moderní studie se shodují, že nadměrné cvičení nepřináší nic dobrého. Představíme vám 5 důvodů, proč byste se zvýšené fyzické aktivitě měli raději vyhnout a cvičit s nižší intenzitou.Méně je někdy více – to platí i o cvičení.

  1. Zvýšená fyzická aktivita zatěžuje srdce

Sportovci, kteří se věnují fyzickým aktivitám s vysokou intenzitou, vystavují své srdce většímu stresu. Může být narušen srdeční rytmus, z čehož se časem může vyvinout atriální fibrilace, tedy rychlé a nepravidelné stahování srdeční svaloviny předsíní. Přemíra fyzické aktivity není žádoucí.

  1. Svaly potřebují regeneraci

Pokud budete konkrétní svalovou partii zatěžovat častěji než jednou za dva dny a nedopřejete si dostatečnou pauzu, nebudou svaly ani růst ani sílit. Naopak si naordinujte pravidelnou regeneraci, která přispěje k budování kvalitní svalové hmoty.

  1. Nadměrné cvičení odčerpává spoustu energie

Dejte si pozor na kalorický deficit. Pokud budete cvičit příliš, odčerpáte z těla spoustu energie. Pokud se snažíte nabrat kvalitní hmotu, nadměrným cvičením ji naopak budete pálit. Jestliže se snažíte zhubnout, musíte si dát pozor, aby se tělo nedostalo do pohotovostního režimu. Přehnané cvičení navíc tělo stresuje a ve stresu vznikají v organismu obranné reakce, které se dalšímu přetěžování snaží zabránit. Jednou takovou reakcí je právě snaha těla zachovat si maximální množství tělesného tuku. Vy se Přemíra cvičení není tak prospěšná, jak by se mohlo zdát.tak můžete nadměrnou aktivitou snažit rychle zhubnout a vaše tělo bude dělat přesný opak.

  1. Přehnané cvičení vede k přetrénování

Jedno ze základních pravidel, abyste cvičením dosáhli správných účinků je, aby vás fyzická aktivita bavila. Jakmile ale trénujete každý den a cvičení se stává jediným smyslem vašeho života, přirozená radost z aktivity se vytrácí. Místo dobré nálady trápí přetrénovaného člověka deprese v případě, že trénink vynechá. Nastupují poruchy nálady, narušení imunity, únava, virózy a zranění. Vyhněte se těmto následkům a raději cvičte umírněně, v pomalém tempu.

  1. Při nadměrném cvičení snadno ztratíte motivaci

Pokud do posilovny nebo běhat vyrážíte dvakrát až třikrát do týdne, fyzická aktivita je pro vás pravděpodobně činnost, na kterou se těšíte, něco, u čeho si po práci odpočinete. Možná jste ale po prvních výsledcích přidali intenzitu tréninků, do kterých se nutíte mnohem častěji. V takovém případě mnohem rychleji přichází ztráta motivace. Přemýšlíte, proč vlastně do fitka chodíte, jestli vás to ještě baví. I tady platí, že méně je více. Změňte pohyb, omezte cvičení a radujte se z pohybu.

Cvičení by vás mělo v první řadě bavit a měli byste se na něj alespoň trochu těšit. Je důležité, abyste se neradovali pouze z fyzických výkonů, protože tím si zaděláváte na budoucí problémy v případě vysoké fyzické aktivity. Pohyb je zábava a úbytek na váze nebo růst svalové hmoty jsou vedlejší produkty. Bavte se a s cvičením to nepřehánějte.

Sdílej:

O Autorovi

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close