5 zdravých a lahodných superpotravin pro rok 2017

0

Držíte se zuby nehty novoročního předsevzetí o zdravém stravování? Váš boj vám usnadníme. Představíme vám totiž 5 zajímavých superpotravin, se kterými už nebudete chtít jíst jinak než zdravě.

Avokádový olej

V kuchyni zdravě se stravujících jedinců určitě nechybí olivový olej. Přidat by k němu ale měli i olej avokádový. Jedná se o jeden z vůbec nejzdravějších olejů, který je plný zdraví prospěšných látek, od karotenoidů, luteinu až po vitaminy A, B, E a D. Konzumací avokádového oleje pomůžete předcházet srdečním chorobám, demenci a mozkové I avokádový olej byste si měli dopřát v roce 2017mrtvici.

Přidejte avokádový olej do oblíbeného salátu anebo jím dochuťte další jídla.

Tygří ořechy

Sice mají v názvu „ořech“, přitom se ale jedná o kořenovou zeleninu ze Severní Ameriky. Tygří ořechy má na svědomí rostlina šáchor, které se lidově přezdívá „zemní mandle“ a oblíbili si je zejména sousední Němci. Postupně se ale tato exotická pochutina dostává i k nám. Tygří ořechy se chlubí vysokým podílem nenasycených mastných kyselin a zároveň jsou dobrým zdrojem vitaminu H (biotinu), vitaminu E a minerálních látek, jako je hořčík, vápník i draslík. Šáchor se používá na podporu léčby střevních onemocnění a posílení imunity. Působí také jako antioxidant, je protizánětlivý a příznivě ovlivňuje funkci střev.

Co s ním? Tygří ořechy můžete svačit jen tak čerstvé anebo pražené. Často se také vaří a používají jako plnohodnotná zeleninová příloha. Přidejte si tygří ořechy do jogurtu a hned máte zdravou a výživnou snídani.

Melounová semínka

Nadšení kolem exotických chia semínek ještě úplně nevymizelo a už tady máme další novinku – semínka melounová. Že jste je doteď z melounu odstraňovali nebo vyplivovali? Dejte jim šanci. Melounová semínka totiž obsahují cenné minerály jako je draslík, hořčík, železo, sodík, měď a vitaminy skupiny B. To není všechno, v melounových semínkách najdete i vícesytné mastné kyseliny, které snižují hladinu cholesterolu a rizika srdečních onemocnění. Jejich konzumace je vhodná zejména pro Melounová semínka v sobě skrývají spoustu vitaminůosoby, které trpí astmatem nebo alergiemi.

Melounová semínka mají jednoduše zázračné vlastnosti, byla by proto škoda je vyplivovat. Poradíme vám raději, co s nimi. Semínka můžete například opražit a vychutnat si je jako zdravé občerstvení k filmu místo škodlivých čipsů. Opražená semínka můžete také přidat do moučníků anebo si z čerstvých melounových semen připravit výborný čaj.

Fialové potraviny

Fialová barva lahodí nejen oku, ale zároveň je prospěšná pro váš žaludek. Za fialovou barvu ovoce a zeleniny jsou odpovědné antokyany, které u lidí působí jako antioxidanty, zlepšují vidění a mají protizánětlivé a cévní účinky. Navíc jsou plné živin. Fialová barva sama o sobě odhání negativní náladu. Vybrat si můžete fialový chřest, lilek, fialový květák, bezinky, acai berry, čerstvé fíky, červené zelí nebo dokonce fialové brambory. Je jen na vás, jak tyto potraviny připravíte, ať už je přidáte do salátu nebo z nich uvaříte zdravou večeři.

Maqui

Zdravé stravování nemusí být monotónní nuda. Naopak, s těmito superpotravinami se můžete každý den těšit na jedinečné a hlavně chuťově výjimečné zážitky. Přidejte exotické i známé plodiny do vašeho jídelníčku a těšte se na každý další oběd i večeři.

Sdílej:

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close